کد خبر: ۸۱۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۲
عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد:

حماس هشدار داد گفتگوهای قاهره را تحریم می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مسئول بلند پایه حماس روز یکشنبه گفت اگر جنبش فتح بازداشت و سرکوب اعضای حماس را متوقف نکند، گفتگوهای آشتی ملی به سرپرستی مصر را تحریم خواهد کرد.
 
به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در دمشق تصریح کرد: «در صورتی که روند بازداشت اعضای حماس در کرانه باختری رود اردن استمرار داشته باشد و حتی یک زندانی عضو این جنبش در زندانهای وابسته به تشکیلات خودگردان در رام الله باشد ، حماس در گفتگوهای قاهره شرکت نخواهد کرد».

این عضو حماس افزود: «هدف از ادامه بازداشت و زندانی کردن اعضا و هواداران این جنبش در کرانه باختری رود اردن، شکست گفتگوی ملی فراگیر است».
 
الرشق اظهار داشت: «حماس خواهان ازادی همه زندانیان و توقف حملات و تعقیب علیه مبارزان حماس در بخشهای مختلف کرانه باختری رود اردن است ودر غیر این صورت مجبور است درباره حضورش در گفتگوهای قاهره موضعی مخالف اتخاذ کند و تشکیلات خودگردان فلسطین باید بداند حماس هر تصمیمی اتخاذ کند مسئولیت ان بر عهده تشکیلات خودگردان است».
 
وی افزود: «بازداشت ، سرکوب و شنکجه زندانیان در کرانه باختری رود اردن بسیار زیاد شده است به طوری که تشکیلات خودگردان در این زمینه با اقدامات سرکوب گرانه اشغالگران
رقابت می کند». 

الرشق در کنار شمار دیگری از مسئولان بلند پایه حماس از جمله خالد مشعل رییس دفتر سیاسی این جنبش در دمشق زندگی می کند.
 
جنبش فتح به ریاست محمود عباس دستکم چهار صد تن از اعضای حماس را در زندانهای کرانه باختری رود اردن تحت کنترل تشکیلات خودگردان نگهداری می کند و نیروهای سرویس امنیتی فلسطینی به تازگی حملات خود را علیه اعضای حماس در شهر الخلیل و مناطق روستایی اطراف آن، تشدید کرده اند . 

خبرگزاری رویترز به نقل از الرشق گزارش داد، هئیتی بلند پایه از اعضای حماس امروز به قاهره سفر می کند تا پیشنهاد این جنبش را به اطلاع عمر سلیمان رییس سرویس اطلاعات مصر برساند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین