کد خبر: ۸۱۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۰

چاوز: اميدوارم اوباما پيروز شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس جمهور ونزوئلا ابراز امیدواری کرد که باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود. 

به‌گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، هوگو چاوز روز یک‌شنبه گفت: «امیدوارم اوباما به عنوان یک سیاه پوست در انتخابات این هفته امریکا پیروز شود و به تحریم‌های تجاری چهل وشش ساله آمریکا علیه کوبا پایان دهد».
 
چاوز در یک سخنرانی تلویزیونی از ایالت باریناس در جنوب شرقی ونزوئلا گفت: «ما نمی‌خواهیم که اوباما یک انقلابی باشد یا از او نمی‌خواهیم که یک سوسیالیست باشد تنها از او می‌خواهیم به عنوان یک سیاهپوست که در آمریکا در آستانه رییس جمهور شدن قرار گرفته، کاری کند که نامش در تاریخ ثبت شود».

چاوز که به مواضع ضد آمریکایی شهرت دارد و خود را فرزند سیاسی فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا می‌داند ادامه داد: «امیدوارم دولت آینده آمریکا به تحریم‌های وحشیانه و تجاوزاتش برضد کوبا پایان دهد چرا که این یک آزمایش برای او خواهد بود».
 
چاوز با اعلام اینکه اگر یک آمریکایی آفریقایی تبار در آمریکا به کاخ سفید برسد چیز کوچکی نخواهد بود از آمریکا خواست نیروهای خود را از عراق خارج کند و به تهدید ایران و ونزوئلا پایان دهد. 

چاوز در ماه سپتامبر سفیر ونزوئلا را از واشنگتن فراخواند و قول داد که تا پایان ریاست جمهوری بوش سفیر جدیدی به واشنگتن اعزام نکند. 

چاوز با پیش‌بینی اینکه اوباما در انتخابات امریکا پیروز خواهد شد گفت: «آماده است که با او برای بهبود روابط میان امریکا و ونزوئلا به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان نفت این کشور گفتگو کند».
 
اوباما در تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود آماده است با رهبرانی مانند چاوز گفتگو کند که این اظهارات وی با واکنش جمهوری‌خواهان آمریکا روبرو شد. 

چاوز با اشاره به اینکه در ونزوئلا نژادهای مختلف از سرخپوست تا سیاهپوست و از نژاد کارائیب تا آمریکای جنوبی وجود دارد خطاب به اوبامای سیاه پوست گفت: «آماده است که با او مذاکره کند». 

وی گفت: «امیدوارم که بتوانیم وارد یک مرحله جدید شویم». 

بیشتر کشورهای آمریکای لاتین ترجیح می‌دهند که اوباما به کاخ سفید راه یابد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین