کد خبر: ۸۱۱۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

رشد اندک شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه) با ۳۴۸ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ٤١٧ هزار واحدی ایستاد.
رشد اندک شاخص بورس
آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن با ۹۷ واحد کاهش به ۴۱۳ هزار و ١٨ واحد و شاخص قیمت با ۵۷ واحد افت به ۲۴۶ هزار و ٢ واحد رسید.

شاخص بازار اول، سه هزار و ۴۴ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، هفت هزار و ۹۴۰ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۵۵۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۹۴۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۸۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۶۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۹۶ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۳۱۲ واحد، فولاد خوزستان (فولاد) با ۲۶۱ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۵۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۶۱۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۱۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۴۳۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۵۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۳۴۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۶۹ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ١٨ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۶۷۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از سه میلیارد و ۲۷۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۹۸ هزار و ۱۸۹ نوبت بود.

پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی مارون (مارون)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، پویا زرکان آق دره (فزر) و مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، داروسازی دانا (ددانا)، کلر پارس (کلر) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین