کد خبر: ۸۱۱۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷

دستورالعمل عجیب کره شمالی برای اسامی کودکان

کره شمالی به والدین دستور داده تا واژه‌های "میهن پرستانه" از جمله "بمب و تفنگ" را برای نام‌گذاری اسامی کودکان خود انتخاب کنند.
دستورالعمل عجیب کره شمالی برای اسامی کودکان
آفتاب‌‌نیوز :

قبلا پیونگ‌یانگ به مردم اجازه داده بود تا مثل کره جنوبی اسامی که پایان آن‌ها به حروف صدا دار از جمله واژه "ری" به معنای (عزیز) و "سو می" به معنای (بسیار زیبا) ختم می‌شوند، انتخاب کنند. اما اکنون کره شمالی به والدین دستور داده که اگر اسامی فرزندان آن‌ها به اندازه کافی "انقلابی" نیست، آن‌ها را تغییر دهند و اسامی انتخاب کنند که جنبه نظامی و ایدئولوژیکی دارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این کشور در تصمیمی جدید از والدین می‌خواهد تا اسامی‌ "میهن پرستانه" از جمله "تفنگ، وفاداری، بمب و ماهواره" را برای فرزندانشان انتخاب کنند.

یک شهروند بدون آنکه نامش فاش شود در مصاحبه با "رادیو آسیای آزاد" (RFA) گفت: «شهروندان این کشور اعتراض دارند که چرا مقامات مردم را مجبور به تغییر اسامی فرزندانشان می‌کنند.»

همچنین این کشور اعلام کرد، افرادی که پایان اسم آن‌ها به یک حرف بی‌صدا ختم نمی‌شود، تا پایان سال مهلت دارند یک اسمی انتخاب کنند که "معنی سیاسی" و با "استاندارهای انقلابی" این کشور مطابقت داشته باشد. مقامات کره شمالی همچنین تاکید کردند، شهروندان نباید از اسامی استفاده کنند که در کره جنوبی مشهور و محبوب هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین