کد خبر: ۸۱۲۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
روزانه ۲۰۰ تانکر فاضلاب در کشف‌رود ریخته می‌شود

درگیری ۲ عضو شورا در مشهد

در جلسه امروز شورای شهر مشهد ۲ تن از اعضاء شورا در خصوص عدم تعیین تکلیف استخدام ایثارگران بحث کردند که این موضوع منجر به درگیری لفظی بین آن‌ها شد.
درگیری ۲ عضو شورا در مشهد
آفتاب‌‌نیوز :

امروز، ۱۴ آذر، در شصت و یکمین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، پس از پایان یافتن بخش اول جلسه و بازگشت اعضا از نماز، حمید ضمیری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مشهد، نسبت به عدم تعیین تکلیف استخدام ایثارگران اعتراض داشت و بیان کرد: بیرون از صحن برخی مراجعه و گریه می‌کنند که چرا تکلیفشان روشن نمی‌شود. پس از حضور اعضا در جلسه درگیری لفظی شدیدی بین حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد و مجید دبیریان، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی شورا، اتفاق افتاد که دبیریان اظهار کرد: شما بی‌عرضه هستید؛ با شوآف نمی‌توان مشکل را حل کرد. این موضوع مربوط به این زمان از جلسه نیست.

پس از آن کریمدادی گفت: چرا مشکل ایثارگران در این شهر حل نشد؛ چرا ۴۲۰۰ ایثارگر بلاتکلیف مانده‌اند؟ ایشان می‌گویند شما بی‌عرضه هستید و نمی‌توانید مشکل را حل کنید. راست می‌گویند.

حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد، در پاسخ به این صحبت‌ها اضافه کرد: اگر کسی بی‌عرضه باشد، رئیس شوراست. من خودم قبول دارم بی‌عرضه هستم.

در ادامه ماجرا برخی اعضا تذکر دادند که نباید در صحن احساساتی شد.

ضمیری نیز با اشاره به این موضوع تصریح کرد: نباید احساساتی شویم، اما مراقب باشیم به سمت سکوت در برابر ظلم و بی‌تفاوتی نرویم. ملکی ۱۱ سال پیش توسط شهرداری تخریب شده و ۱۱ سال می‌روند و می‌آیند؛ سپس ما تبصره‌های هشت را برای کمک به دیگران تصویب می‌کنیم. به این موارد توجه کنید. طرح قانون جامع ایثارگران نیز مشکل دارد.

موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد، تصریح کرد: هفته گذشته من و شهردار در خصوص ایثارگران خدمت وزیر کشور رفتیم و ایشان به معاونت سازمان شهرداری‌ها دستور دادند که گردش کار لازم برای ایثارگران ابلاغ شود.

روزانه ۲۰۰ تانکر فاضلاب در کشف‌رود ریخته می‌شود

همچنین در جلسه امروز ۲ تذکر به شهردار مشهد داده شد.

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد، در تذکری در خصوص تصفیه‌خانه سپتاژ اظهار کرد: روزانه بیش از ۲۰۰ تانکر مخصوص چاه‌های فاضلاب از سطح شهر مشهد جمع‌آوری و همه به رودخانه کشف‌رود ریخته می‌شود. احداث تصفیه‌خانه سپتاژ در محل جاده میامی با مساحت حدود هشت هکتار و مبلغی بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان، به عنوان گامی بسیار مهم در راستای احیاء رودخانه تاریخی کشف‌رود است که مطابق برنامه زمان‌بندی شده پروژه می‌بایست در مرحله بهره‌برداری مستمر قرار گرفته باشد، در حالی که طبق بررسی‌های به عمل آمده این مهم تاکنون صورت نپذیرفته و پروژه از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نیست.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۱.۵ درصد اعتبارات این پروژه جذب شده و متاسفانه در سال ۱۴۰۱ تا این لحظه ۲ درصد پیشرفت مالی و فیزیکی گزارش شده است. به شهردار به جهت عدم تحقق این پروژه در بازه زمانی مشخص شده که موجب تشدید معضلات زیست‌محیطی موجود در رودخانه کشف‌رود می‌شود، تذکر داده می‌شود تا نسبت به رفع این مهم دستور لازم را صادر کند.

حمید ضمیری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مشهد نیز در خصوص ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام گفت: علی‌رغم چهار مکاتبه با شهردار در خصوص ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام با حداقل مبلغ قرارداد ۱۰۰ میلیارد ریال، شاهد عدم پاسخگویی کامل شهرداری به مکاتبات شورای اسلامی شهر و ارسال ناقص اطلاعات هستیم. بر همین اساس مراتب تذکر خود را به عملکرد شهردار اعلام می‌دارم و تقاضا داریم اقدامات مقتضی قانونی در این زمینه انجام شود.

از جمله مصوبات این جلسه لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا بود که براساس این لایحه معبر فرعی دارالخوین ۲ واقع در بلوار خرمشهر به نام شهید محمدرضا گفتاری، معبر فرعی شهید منظم تولایی یک به نام شهید رحیم علی‌اکبری، معبر فرعی هفت تیر پنج به نام شهید عباس جابری نجف‌آبادی، معبر فرعی هاشمیه ۶۲/۵ به نام شهید محمدحسن ایزدپناه و معبر فرعی گوهرشاد هشت واقع در بلوار ارشاد به نام شهید سید علیرضا نبوی ثالث نامگذاری شد.

در ادامه لایحه اصلاح اساسنامه و تغییر نام سازمان حمل و نقل و ترافیک مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید. براساس این لایحه نام سازمان به صورت سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل (حمل و نقل و ترافیک) مورد تایید قرار گرفت. برخی عبارات بند‌ها و همچنین سرمایه نقدی سازمان نیز به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اصلاح شد.

همچنین در این جلسه نظریه در حکم طرح با موضوع شمول شهریه قابل پرداخت سرویس‌ها و ناوگان تحت نظارت اتوبوسرانی در قالب مصوبات حمایتی دوره کرونا تصویب شد.

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد، در خصوص این لایحه اظهار کرد: شورای شهر در دوران کرونا سه مصوبه داشت و براساس قوانین فرادستی برخی اصناف را مشمول تخفیف و معافیت عوارض کرد. برخی از این معافیت‌ها در مصوبات مربوط به عوارض صدور پروانه فعالیت و اشتغال برای ناوگان حمل و نقل و ناوگان اتوبوسرانی است. یک شرکت در یکی از خطوط اتوبوسرانی مشغول فعالیت بوده و مبلغی که پرداخت می‌کند، تحت عنوان شهریه است؛ بنابراین برای اعمال این تخفیف مشکل دارند. پیشنهاد این است پرداختی شهریه مشمول مصوبات قبلی شود.

در این جلسه لایحه اصلاح آیین‌نامه واگذاری اتوبوس، مینی‌بوس و بهره‌برداری از خطوط اتوبوسرانی به بخش غیر دولتی نیز به تصویب رسید. براساس این لایحه سه روش شامل بهره‌برداری از ناوگان اتوبوسرانی بدون لحاظ هزینه‌های فنی، بهره‌برداری از ناوگان اتوبوسرانی با لحاظ هزینه‌های فنی و واگذاری ناوگان حمایتی دولت و بهره‌برداری از خطوط به روش‌های واگذاری موجود در فصل دوم آیین‌نامه واگذاری اضافه و از پنج روش موجود به هشت روش افزایش یافت.

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد، در خصوص این لایحه نیز عنوان کرد: اصلاح آیین‌نامه واگذاری ناوگان به بخش خصوصی در قالب لایحه شهرداری ارائه شد و بعد از رفت و برگشت‌های مفصلی بین کمیسیون‌های متعدد به صحن شورا آمد و جمع‌بندی شد. قرار است روش‌های پنجگانه قبل را حفظ و سه روش دیگر اضافه کنیم. این یک دستورالعمل اولیه است تا براساس روش‌هایی که گفته شده مذاکره در خصوص آن انجام گیرد. طرح ۲ مرحله به شورا می‌آید؛ طرح توجیهی فنی اقتصادی نیز یک بار به شورا می‌آید. ما از بین الگو‌ها یکی را در شورا تعیین می‌کنیم و بعد براساس آن شهرداری مذاکره را انجام می‌دهد.

در بخش دیگری از این جلسه لایحه کمک به خیریه توانبخشی و نگهداری معلولان جسمی حرکتی شهید فیاض‌بخش مشهد مورد بررسی قرار گرفت که براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه نسبت به اعطاء کمک نقدی و غیر نقدی به خیریه توانبخشی و نگهداری معلولان جسمی حرکتی شهید فیاض‌بخش مشهد حداکثر تا مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ اقدام کند.

برخی اعضاء شورا پیشنهاد داشتند که غیر از مرکز فیاض‌بخش، مراکز دیگر هم معرفی شود و توسعه پیدا کند تا عدالت رعایت شود. حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد، در پاسخ به این موضوع تصریح کرد: این پرداخت وجه سابقه و صورت‌جلسه‌ای دارد که پیش از انقلاب انجام شده است. شهرداری نمی‌تواند برای مراکز دیگر نیز لایحه بیاورد، اما توجه داشته باشید هزینه کسانی که در فیاض‌بخش نگهداری می‌شوند، چند برابر مراکز دیگر است.

ادامه بررسی این لایحه به دلیل اتمام وقت و بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین