کد خبر: ۸۱۲۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
آمریکایی‌ها بودجه براندازی جمهوری اسلامی را دو برابر کرده‌اند

احمد خاتمی: اعتراض این است که صحبت کنند، نامه و مقاله بنویسد!

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: آمریکا بودجه فعالیت‌ها علیه نظام ایران و تخریب آن را دو برابر کرده که به اندازه بودجه سال کشور جمهوری اسلامی ایران است.
احمد خاتمی: اعتراض این است که صحبت کنند، نامه و مقاله بنویسد!
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان با خبرگزاری اصولگرای رسا درمورد حوادث اخیر کشور گفتگو کرده که متن سوال و جواب آن به شرح زیر است:

رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان از کسانی که در فضای مجازی و رسانه‌ها، راه پایان اغتشاشات را حل کردن مشکلات با آمریکا دانسته بودند، انتقاد کردند. هدف این افراد از بیان چنین سخنانی چیست و راه حل واقعی مشکلات کشور در چه نکته‌ای نهفته است؟

حقیقت آن است که آمریکا از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ تا این ماه که آذر ۱۴۰۱ است آنی از توطئه علیه مردم ایران دست بر نداشت. آن‌ها از سال ۳۲ تا ۵۷ حکومت ضد مردم، ضد دین، برده آمریکا و مردم ستیز رژیم سیاه پهلوی را برگرده این ملت سوار کردند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تا کنون هیچ توطئه‌ای نیست که این دولت مستکبر در آن دخیل نباشد. شما را به اعماق تاریخ نمی‌برم؛ اما کافی است که توجه‌تان را در همین اغتشاشات حدود ۷۰ روزه اخیر جلب کنید و دقیقاً روشن است که توطئه آمریکایی جریان دارد.

در وزارت خارجه آمریکا چند میز وجود دارد؛ میز چین، میز روسیه، میز کره شمالی و میز جمهوری اسلامی ایران. آمریکا بودجه علیه نظام ایران و تخریب آن را دو برابر کرده است. آن‌ها بودجه‌ای که علیه ایران قرار دادند، به اندازه بودجه سال کشور جمهوری اسلامی ایران است. این پول‌ها در راه تخریب نظام و در همین اغتشاشات، شعارنویسی‌ها، جنایت‌ها و ... که صورت می‌دهند خرج می‌شود و به صراحت می‌گویند که برانداز هستند. فاز آمریکا فاز براندازی نظام است که به یاری خداوند متعال موفق نخواهد بود.

آن‌ها هر از چندگاهی جنایت کارانشان را برای اذیت ملت ایران فراخوان می‌دهند. این اغتشاشگران پست می‌دانند که توان این را ندارند که یک برگ این شجره طیبه را بلرزانند. شجره طیبه نظام اسلامی، چونان درخت تنومندی است که در عمق جان‌ها نفوذ کرده است. آن‌ها حتی نمی‌توانند یک برگ این درخت را بلرزانند، تا چه رسد به اینکه به ساقه و ریشه آن آسیب بزنند.

شرایط ما شرایطی مانند جنگ احزاب است؛ چون تمام جهان کفر به جنگ با ایران اسلامی آمده است منافقان گفتند که نظام نبوی در شیب سقوط است. آن‌‎ها گفتند یا اهل یثرب لا مقام لکم؛ اهل مدینه دیگر نمانید، چون نظام نبوی رفتنی است.

ولی به فضل خداوند متعال دیدیم که در جنگ احزاب، قدم‌های بلند را پیامبر گرامی اسلام برداشت و آن کسی که سر افکنده شد، دشمنان پیامبر بودند. نظام نبوی با دو مؤمن، امیرالمؤمنین علی (ع) و حضرت خدیجه (س) کار خود را در بعثت آغاز کرد؛ اما امروز با بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون نفر مسلمان که با افتخار می‌گویند اشهد ان محمدا رسول الله پر آوازه بود و پر آوازه ماند.

نظام اسلامی هم که از پانزده خرداد ۱۳۴۲ با غربت کار خود را شروع کرد در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید که دشمنان انواع حیله‌ها و شیطنت‌ها را علیه این نظام به کار بردند؛ اما به حمدلله نظام اسلامی مستقر شد و ریشه‌های آن در عمق دل‌ها جای گرفت و همچنان به راه خود ادامه می‌دهد. به صراحت می‌گویم که شیاطین، بهره‌ای از این شیطنت‌های خود نخواهد برد و سرافکنده و ذلیلانه از صحنه خارج خواهند شد.

یکی از اقدامات دشمن برای همراه کردن جوامع با خواسته‌های خود، بحث نفوذ و تسلط بر مغزهاست، نقش مسئولان و مردم برای مقابله با این حربه دشمن چیست؟

درست است که دشمن از فضای مجازی به‌عنوان ابزاری برای شبیخون فرهنگی استفاده می‌کند. آنچه که وظیفه است و به دوش همه قرار دارد، جهاد تبیین است. بیان واقعیت‌هاست که رهبر معظم انقلاب فرمودند واجب فوری و ضروری بر دوش همه و به‌خصوص بر دوش خواص است که بیایند و حقایق را روشن کنند و به مردم بگویند که آن چه اغتشاشگران در پی آن هستند، مبارزه با اسلام و مبارزه با نظام اسلامی است. دعوا بر سر این موضوع است. دشمن این هدف را دنبال می‌کند که این اعتراض نیست.

آن‌ها از تعابیری که صد در صد خلاف واقع است، استفاده می‌کنند و اغتشاشگران را معترض می‌نامند. چه بسا این فرهنگ را همان اغتشاشگران به دهان برخی خواص بی‌توجه انداخته‌اند که نام اغتشاش را اعتراض می‌گذارند. کعبه آمال اغتشاش‌گران آمریکا، انگلیس و فرانسه است. آیا آن‌ها با سوزاندن انجیل و با اهانت به پاپ‌ها و کاردینال‌هایشان اعتراض خود را نشان می‌دهند و ابراز می‌کنند؟ نخست وزیر انگلیس همین اعتراض را نپذیرفت و گفت پلیس را تقویت می‌کنم تا با این افراد برخورد کند.

آنچه در حال حاضر در صحنه می‌گذرد آدم کشی، پلیس کشی، بسیجی کشی، سوزاندن مسجد، سوزاندن قرآن، چادر از سر زن مسلمان کشیدن، ایجاد رعب برای متدینین و ... است. نام این اغتشاش است و این خیانت است که اغتشاش را اعتراض بنامند. متوجه باشند به خصوص کسانی که خود را جزو خواص می‌دانند. این تعبیر اعتراض را خود اغتشاش‌گران می‌خواهند. اغتشاش محاربه و بغی است.

اعتراض این است که کسانی صحبت کنند، نامه و مقاله بنویسد. اسم این اعتراض است. آنچه در این عرصه انتظار می‌رود، آن است که مردم امتحان خوبی دادند و می‌دهند؛ اما برخی از خواص هستند که در امتحان مردود شدند؛ چرا که برخی از آن‌ها واقعیت‌ها را نمی‌فهمند و چرا که نمی‌خواهند باور کنند که قصه، قصه مبارزه با اسلام، دین و حجاب است.

خواص بی‌بصیرت هنوز بعد از ۲ ماه کمترین عذرخواهی و جبرانی نکردند و هنوز با اغتشاشگران مستقیم یا غیرمستقیم همراهی می‌کنند، تکلیف این افراد چیست؟

شرح این هجران و این خون جگر این زمان بگذار تا وقت دگر، زمستان تمام می‌شود و رو سیاهی برای ذغال می‌ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین