کد خبر: ۸۱۲۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

راهبرد جدید اوکراین در جنگ با روسیه

تارنمای شبکه خبری سی ان ان در گزارشی از انفجارهای دیروز پایگاه های هوایی روسیه نوشت که توجهات اینک به برنامه پهپادهای رزمی دوربرد اوکراین به عنوان راهبرد جدید کی‌یف در جنگ با روسیه معطوف شده است.
راهبرد جدید اوکراین در جنگ با روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

در گزارش سی ان ان آمده است که اوکروبورونپروم (Ukroboronprom)، شرکت دولتی تولیدکننده جنگ افزار، در هفته های اخیر به دفعات سخن از تکمیل قریب الوقوع برنامه ساخت پهپاد دوربرد داده است.

این شرکت در اکتبر امسال و در صفحه فیس بوک خود مطلبی به همراه تصویر سازه این پهپاد منتشر کرد و در کنار این تصویر نوشت: برد یک هزار کیلومتر و وزن رزمی ۷۵ کیلوگرم است. مشغول کامل کردن آن هستیم.

یک ماه بعد و در ۲۴ نوامبر (۳ آذر) مطلب دیگری در صفحه این سازنده جنگ افزار منتشر شد: (در) مرحله بعدی آزمایش پهپاد آماده می شویم تا پروازهای آزمایشی را در شرایط جنگ الکترونیک (جنگال) انجام دهیم.

این شنبه (۱۲ آذر) نیز ناتالی ساد سخنگوی اوکروبورونپروم به تلویزیون اوکراین گفت: چندین مرحله از آزمایش های موفق انجام شده اند.

وی افزود که در مرحله بعدی، آزمایش پهپاد در محیط جنگال و اختلالات الکترونیک انجام می شود.

به نوشته سی ان ان، هنوز شواهد علنی دال بر آنکه پهپاد مزبور آماده خدمت شده و یا در انفجارهای دوشنبه روسیه دست داشته منتشر نشده است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، پایگاه های مذکور چند صد کیلومتر با مرز اوکراین فاصله داشته و خارج از برد پهپادهای اعلام شده آن کشور هستند. هنوز تصویری از بقایای پهپادهای مهاجم منتشر نشده است.

از سوی دیگر، تصاویر دوربین های مدار بسته در شهر غربی اِنگِلس روسیه که بیش از ۸۰۰ کیلومتر با مسکو فاصله دارد نشاندهنده انفجاری در آسمان در ساعت ۶ صبح به وقت محلی بودند.

این شهر بندری میزبان فرودگاه نظامی انگلس ۲ است که حدود ۶ کیلومتر با تصاویر دوربین های مدار بسته فاصله دارد.

رومن بوسارگین، فرماندار منطقه ساراتوف، در تلگرام به ساکنین شهر اطمینان داد که هیچ زیرساخت غیرنظامی آسیب ندیده و ضمن اذعان به انفجار مذکور افزود که سازمان های مرتبط در حال بررسی جزئیات انفجار در اماکن نظامی هستند.

وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد که در حمله پهپادهای اوکراین به پایگاه های مذکور سه تن ازتکنسین ها زخمی شدند.

این وزارتخانه افزود: پهپادهای اوکراینی به فرودگاه دیاگیلوو در منطقه ریازان و انگلس در منطقه ساراتوف حمله ور شدند که توسط پدافند هوایی نیروهای هوافضای روسیه رهگیری شدند.

این گزارش می افزاید، بر اثر سقوط و انفجار پهپادهای سرنگون شده یک هواپیمای روسی آسیب جزیی دید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین