کد خبر: ۸۱۲۳۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
براساس اعلام وزارت کشور ۲۰۰ نفر در اعتراضات اخیر کشته شده اند

امیرعبداللهیان: هیچ فردی در اثر شلیک یا برخورد پلیس و نیرو‌های امنیتی کشته نشده!

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان درباره اعتراضات در ایران و این ادعا که در ایران انقلاب در حال وقوع هست و تعدادی از افراد غیرنظامی کشته شده‌اند، مدعی شد: آنچه در فضای مجازی و رسانه‌ها می‌بینید در همین حد و در همین شکل هست. به عنوان مسئول که از نزدیک تحولات را رصد می‌کنم و در بین دانشجویان حضور دارم می‌گویم پلیس به سمت احدی شلیک نکرده و هیچ فردی در اثر شلیک یا برخورد پلیس و نیرو‌های امنیتی کشته نشده، بلکه در اثر سلاح گرم و سرد آمریکایی ۶۷ پلیس کشته شده است. آمریکا نفت و انرژی ایران را می‌خواهد و برای آن یک هیاهوی رسانه‌ای راه انداخته است.
امیرعبداللهیان: هیچ فردی در اثر شلیک یا برخورد پلیس و نیرو‌های امنیتی کشته نشده!
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر  امور خارجه پس از دیدار با همتای بوسنیایی خود در نشست خبری مشترک با وی برگزاری انتخابات موفق عمومی در بوسنی و هرزگوین را تبریک گفت و افزود: امیدوارم این کشور در جهت رشد و توسعه و همبستگی بیشتر بتواند گام‌های موثری بردارد. منطقه بالکان و بوسنی و هرزگوین را کشور دوست سنتی ایران می‌دانیم و همچون گذشته در کنار سایر اقوام این کشور باقی خواهیم ماند و به حمایت مان از این کشور ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه با بیان این که دولت و ملت ایران دوست روز‌های سخت بوسنی بودند و در این مسیر به حمایت‌های خودمان همچون گذشته ادامه خواهیم داد، گفت: سیاست ما حمایت از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و همبستگی مسالمت آمیز با همه اقوام در بوسنی است.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، وی با بیان اینکه در این دیدار توافق کردیم کمیسیون مشترک را در آینده نزدیک برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: حجم تبادلات تجاری در نه ماه گذشته و در دوران پساکرونا ۵۳ درصد افزایش داشته است. در این دیدار در خصوص آخرین روند گفتگو‌های لغو تحریم‌ها در چارچوب برجام گفتگو داشتیم. ما نه تنها مخالف جنگ در اوکراین هستیم، بلکه مخالف تداوم جنگ و ناامنی در دیگر نقاط جهان نیز هستیم.

وزیر خارجه کشورمان گفت: در این نشست درخصوص اتهامات بی اساسی که آمریکا و تعداد معدودی از کشور‌های غربی به ویژه در ارتباط با حقوق بشر مطرح می‌کنند توضیح دادم. متاسفانه سیاست آمریکا دبل استاندارد است و از نظر او تروریست خوب و بد داریم.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان درباره اعتراضات در ایران و این ادعا که در ایران انقلاب در حال وقوع هست و تعدادی از افراد غیرنظامی کشته شده‌اند، گفت: بخشی از مطالبات در ایران مطالبات مسالمت آمیز مردم است. از شما دعوت می‌کنم به ایران بیایید و از نزدیک ببینید. در ۸ هفته گذشته موجی از مداخلات خارجی، اغتشاش و ترور طراحی شده علیه مردم ایران شاهد بودیم.

وی افزود: برای اینکه به شما کاملا توضیح دهم به وضعیت عراق در دولت عادل عبدالمهدی که با حمایت آمریکا و چند کشور غربی انجام شد، اشاره می‌کنم. آمریکایی‌ها سیاست عبدالمهدی را قبول نداشتند و شروع کردند به اعمال فشار برای تغییر در عراق؛ آقای عادل عبدالمهدی استعفا داد و دولت عراق از نگاه آمریکا سقوط کرد. یک هفته بعد آمریکا گفت توانستیم در عراقی که ۵۱ میلیون جمعیت دارد با آوردن ۳۰ هزار زن و جوان در کف خیابان دولت را تغییر دهیم.

در حالی که براساس آمار رسمی تاکنون 200 نفر در اعتراضات اخیر کشته شده اند، امیرعبداللهیان مدعی شد: آنچه در فضای مجازی و رسانه‌ها می‌بینید در همین حد و در همین شکل هست. به عنوان مسئول که از نزدیک تحولات را رصد می‌کنم و در بین دانشجویان حضور دارم می‌گویم پلیس به سمت احدی شلیک نکرده و هیچ فردی در اثر شلیک یا برخورد پلیس و نیرو‌های امنیتی کشته نشده، بلکه در اثر سلاح گرم و سرد آمریکایی ۶۷ پلیس کشته شده است. آمریکا نفت و انرژی ایران را می‌خواهد و برای آن یک هیاهوی رسانه‌ای راه انداخته است.

گفتنی است که براساس اعلام شورای امنیت کشور تاکنون ۲۰۰ نفر در اعتراضات بعد از مرگ تلخ مهسا امینی کشته شده اند.  

پیش از این نیز سردار حاجی زاده از گفته بود که در اعتراضات اخیر بیش از ۳۰۰ نفر کشته شده اند.  

برخی نهاد‌های حقوق بشری خارج از کشور نیز مدعی کشته شدن بیش از ۴۵۰ نفر در این اعتراضات شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
4
164
توراست میگفتید اگر فضای مجازی نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
3
178
بله همه خودکشی کردن یا در اثر بیماری زمینه ای یا در اثر مصرف مواد مخدر مردن!!!!
یا حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
3
159
عجب
با چه ...راستگویی روبرو هستیم
...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین