کد خبر: ۸۱۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۰۲:۰۱
4 کودک در 8 ماه گذشته در آبگرم سیرچ جان خود را از دست دادند

آبگرمی که کودکان را می‌بلعد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک کودک 10 ساله روز جمعه سوم آبان‌ماه در استخر سرپوشیده آبگرم سیرچ از توابع شهداد کرمان غرق شد.

با پیگیری‌های خبرنگار آفتاب در کرمان مشخص شد که با غرق شدن این کودک، تعداد غرق شدگان آبگرم سیرچ از اسفند ما ه 86 تا کنون به 4 نفر رسیده است. 

این کودکان در حالی، به دلیل حضور نداشتن نجات غریق جان خود را از دست داده‌اند که لازمه فعالیت چنین مرکزی حضور نجات غریق و امدادگر آموزش دیده در محل است. 

خبر خفه شدن «محمد سلیمانی» کودک 10 ساله جیرفتی در آبگرم سیرچ هفته گذشته در آفتاب منتشر شده بود. 

در همین حال ریبس هلال احمر شهداد خبر غرق شدن 3 کودک دیگر در 8 ماه گذشته در آبگرم سیرچ را تایید کرد. 

به گفته ماشاالله پور حسینی در استخرسرپوشیده آبگرم سیرچ نجات غریق وجود ندارد و قاعدتاً احتمال حوادث تلخ دیگری می‌رود. به گفته او در روستاهای سیرچ و جوشان در نزدیکی آبگرم پزشک وجود ندارد و وضعیت ایمنی آبگرم نیز نا مطلوب است.
 
وی از مسئولان درخواست کرد حوادث به وجود آمده را جدی گرفته و اوضاع آبگرم را ساماندهی کنند. 

در عین حال تعدادی از اهالی و مراجعه کنندگان به آبگرم خواستار تعطیلی آن تا استقرار واحدهای انتظامی، امدادی و نجات غریق شدند. به گفته یکی از مراجعه کنندگان عمق استخر ساخته شده متناسب با سن و سال کودکان نیست و باید استخر کوچک با عمق کم برای اطفال ساخته شود. 

سعید رجبی گفت: «دمای آب بالاست وفضای آبگرم نفس گیر است و افرادی که در آّبگرم مشغول آب تنی هستند حواسشان به کودکان و کسانی که دچار مشکل می‌شوند نیست و آنگاه متوجه می‌شوند که کار از کار گذشته است». 

وی تصریح کرد: «در صورت نظارت نجات غریق از حوادث تلخ و خفگی افراد به راحتی جلوگیری می‌شود». 

یکی دیگر از اهالی منطقه خاطرنشان کرد: «در طول عمرش ندیده و نشنیده فردی در آبگرم سیرچ خفه شده باشد اما از زمان به اصطلاح ساخت استخر چندین کودک خفه شده‌اند». 

یکی دیگر از اهالی نیز گفت: «گناه از دست رفتن این کودکان به عهده کسانی است که این خبرها را می‌شنوند و کاری نمی‌کنند. کسانی که مجوز فعالیت اینجا را صادر کرده‌اند اما توجه چندانی به مسائل امدادی وایمنی آن ندارند . وی خواستار بررسی همه جانبه غرق شدن 4 کودک در آبگرم سیرچ و اعمال مقررات برای ارتقای ایمنی آبگرم شد». 

وی گفت: «مردم برای تسکین دردهای عضلانی به اینجا می‌آیند اما با روی دادن چنین حوادثی با مشکلات روحی و روانی آبگرم را ترک می‌کنند در حالیکه از در آمد آبّگرم می‌توان امکانات و شرایط بهتری را در شان مردم استان کرمان و هموطنانی فراهم کرد که از را ه دور ونزدیک به ا‌ینجا می‌آیند». 

آّبگرم سیرچ در 10 کیلومتری سیرچ و در مسیر جاده جوشان و گلباف قرار دارد. چندین چشمه آبگرم در این محل می‌جوشد که از مهمترین آنها چشمه «بقراط» یا «بغرا»، «حوض باد» و «بی‌بی» را می‌توان نام برد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین