کد خبر: ۸۱۲۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
پس از اعتراضات مردمی؛

چین سرانجام محدودیت‌های کرونایی را کاهش داد

شورای دولتی چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، دولت این کشور بسته جدیدی متشکل از ۱۰ اقدام را جهت کاهش سیاست "کووید صفر" که باعث اعتراضات گسترده در سراسر چین شده، ارائه کرده است.
چین سرانجام محدودیت‌های کرونایی را کاهش داد
آفتاب‌‌نیوز :

این شورای دولتی گفت: دولت چین در حال حاضر دستور داده است تا مناطق پرخطر را تعیین و تاکید کنند که در کدام ساختمان و کدام طبقه موارد ابتلا به کرونا وجود دارد. علاوه بر آن، صرفا افرادی که در مناطق پرخطر کار و یا به طور موقت زندگی می‌کنند باید تست پی‌سی‌آر انجام دهند. همچنین، برای بازدید از مکان‌های عمومی بجز مراکز پزشکی، خانه‌های سالمندان، مراکز نگهداری از کودکان، مدارس ابتدایی و متوسطه دیگر نیازی به نتیجه منفی تست کرونا نیست و برای سفر از منطقه‌ای در چین به منطقه‌ای دیگر نیازی به تست‌ پی‌سی‌آر نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک اقدام دیگر مربوط به قرنطینه‌های اجباری است. برای مثال، اگر کسی علائم خفیفی دارد به جای قرنطینه‌های اجباری، در منزل می‌ماند. اگر طرف پنج روز آینده، موارد جدید کرونایی ثبت نشود، دولت چین قرنطینه را در مناطق پرخطر لغو خواهد کرد.

مقامات چینی همچنین دستور دادند: داروخانه‌های سراسر کشور به طور عادی به فعالیت خود ادامه دهند و به اراده خود داروخانه‌ها را تعطیل نکنند. همچنین نباید هیچ محدودیتی برای خرید داروهای ضد تب، داروهای سرفه، داروهای ضد ویروسی و داروهای سرماخوردگی وجود داشته باشد. قبل از این قانون جدید، فروش این داروها یا ممنوع یا محدود بود و تنها با ارائه پاسپورت امکان‌پذیر بود.

در فصل پاییز به دلیل شیوع گسترده کووید-۱۹ در چین، مقامات این کشور قرنطینه‌های نسبی را در برخی مناطق اعمال و شهروندان را به انجام روزانه تست پی‌سی‌آر مجبور کردند. به خصوص از تاریخ ۲۴ نوامبر، اقدامات محدودکننده‌ای در پکن، شانگهای و چندین شهر بزرگ چین اتخاذ شد. از طرفی مردم به خیابان‌ها آمدند تا نسبت به این محدودیت‌ها اعتراض کنند و در عین حال خواستار پایان دادن به این محدودیت‌ها شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین