کد خبر: ۸۱۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۵
مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار شد:

با آمرین توزیع پول بین نمایندگان برخورد شود

عباسی به‌تنهایی اقدام به توزیع پول نکرده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس بر برخورد قاطع با عوامل احتمالی پشت پرده قضیه چک‌پول‌های 5 میلیون تومانی در مجلس تاکید کرد و گفت: «در این قضیه با حیثیت مجلس و دولت بازی شد لذا حتما باید با عوامل اصلی آن برخورد شود نه تنها با یک فرد که صرفا مجری اوامر و یک مباشر بوده است».

ستار هدایت‌خواه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب درباره این گفته اخیر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه در دوران گذشته مجلس نیز مبالغی به نمایندگان با عناوین مختلف داده می‌شد و جلوی این کار در این دولت گرفته خواهد شد به تجربه نمایندگی خود در دور هفتم مجلس اشاره کرد و گفت: «در دوران گذشته مجلس نیز نمایندگان با توجه به مشکلات حوزه انتخابیه خود مراجعاتی به دستگاههای دولتی برای دریافت وجوهی داشتند تا برای مساجد و یا تشکلهای فرهنگی کمک‌هایی را بگیرند اما به این شکل و به صورت سازمان‌یافته این اتفاق در دروه‌های گذشته نیفتاده بود».

هدایت‌خواه توضیح داد: «در این دوره ظاهرا بنا بوده که به هر کدام از نمایندگان در زمینه کمک به مساجد 5 میلیون تومان ارائه کنند اما متاسفانه در شیوه این کار و همزمان شدن آن با استیضاح ایراد و اشکلاتی وجود دارد».

مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس با یادآوری این نکته که اصل دادن این پول پیش از زمان استیضاح مطرح شده بود و پرداخت آن از همان زمان شروع شده بود ادامه داد: «متاسفانه فردی که مسئول توزیع پول بود قصد داشت که از این فرصت برای موضوع استیضاح سوءاستفاده کند».

نماینده بویراحمد در مجلس گفت: «در دوره‌های گذشته اگر هم این اتفاق رخ داده است به صورت موردی احیانا مراجعاتی نمایندگان داشتند و مبالغی را از طریق برخی از دستگاههای دولتی برای کمک به حوزه‌های انتخابیه خود اخذ می‌کردند اما اینکه به صورت مشخص و سازمان‌یافته این مبلغ را دریافت کنند به این شکل نبوده است».

وی با تاکید بر برخورد قاطع با عوامل احتمالی پشت پرده قضیه چک‌پولهای 5 میلیون تومانی عنوان کرد: «معتقدیم این مسئله باید ریشه‌یابی شود و احیانا اگر کسانی به عباسی امر کرده و دستور دادند و ایشان تنها مجری اوامر بوه آن فرد باید شناسایی و با آن برخورد شود آقای عباسی به عنوان مباشر بوده و عوامل اصلی اگر کسی دیگر است که احتمال داده می‌شود چنین باشد این مسئله مورد پیگیری جدی قرار گرفته و با آنها برخوردی جدی شود. چرا که در این قضیه هم به نوعی با حیثیت مجلس بازی شده و هم با حیثیت دولت».

هدایت‌خواه در ادامه این گفتگو با اشاره به اقدام روز گذشته خود در مجلس و پخش نوار ضبط شده صدای علی کردان وزیر کشور در جلسه رای اعتماد به وزرا از تریبون مجلس عنوان کرد: «کردان در آن جلسه ادعا کرده بود که علاوه بر مدرک دکترا،‌ مدرک فوق‌لیسانی هم دارد و اگر می‌دانست آن را به مجلس ارائه می‌داد».

وی افزود: «با توجه به بررسی‌هایی که ما انجام دادیم و گزارشی که کمیسیون آموزش و تحقیقات به مجلس ارائه داد معلوم شدکه ایشان مدرک فوق لیسانس هم ندارد من عنوان کردم که ایشان چنین ادعایی کرده و مراجع رسمی آن را تکذیب کردند که این یکی از دلایل استیضاح ما بود چرا که ایشان صداقت به خرج نداد».

وی همچنین با اشاره به استناد علی کردان وزیر سابق کشور به جزئیات سخنانش با فیروزآبادی، فرمانده کل ارتش و تکذیب این خبر از سوی دفتر فیروزآبادی توضیح داد: «در جلسه روز گذشته از سوی مسئول دفتر دکتر فیروزآبادی تماسی با حیدرپور نماینده شهررضا گرفته شده بود که ایشان در حین سخنرانی بنده دست نوشته‌ایی را در اختیار من قرار داد مبنی بر اینکه پس از سخنان کردان از دفتر تماس گرفته و عنوان کرده‌اند که تنها چند جمله‌ایی که من در جلسه دیروز قرائت کردم در آن جلسه میان فیروزآبادی و کردان رد وبدل شده و چیزی بیشتر از این، برخلاف ادعای کردان بوده است».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
احسنت.دروود بر اين نماينده دقيق و نكته سنج.كاش همه مثل ايشان بودند تا فريب آقاي [..] را نخورند
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
سلام بعدازسي سال مجلس كارخوبي كردوباشهامت تخلف راروكرداميدواريم مدارك ديگرمسولين هم بررسي شودخسته نباشيد
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
اي بابا سخت نگير اين بار اول نيست از اين اتفاقات مي افته و افرادي در خانه مجلس به پول نياز پيدا مي كنند
اين بنده خدا مي خواست به دنبال آقاي شهرام جزايري كه به هر نماينده [...]ميليونها تومان داد تا صرف كارهاي عام المنفعه بشه و ديديم چطور هزينه شد ايشان هم خواسته به باقي الصالحات خويش افزوره نمايندگان محترم را در ساخت مسجد خيال سهيم گرداند.ايرادي داره ؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
عجب نماينده ساده اي !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین