کد خبر: ۸۱۲۶۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

چین و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس مرکز امنیت هسته‌ای ایجاد می‌کنند

در نشست مشترک سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و چین امروز در عربستان اعلام شد دو طرف یک شورای سرمایه گذاری و یک مرکز امنیت هسته ای ایجاد خواهند کرد.
چین و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس مرکز امنیت هسته‌ای ایجاد می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

نشست شورای همکاری خلیج فارس با چین امروز (جمعه) در عربستان برگزار شد.

به گزارش الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این نشست گفت که کشورهای عضو شورای همکاری به دنبال کشف راه های مقابله با چالش های جهانی به همراه چین هستند.

وی گفت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) خواهان شراکت های متنوع و گسترش سریع روابط با چین هستند.

از سوی دیگر، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در آغاز این نشست تاکید کرد که به حمایت های خود از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج(فارس) ادامه می دهیم تا از امنیت و ثبات خود محافظت کنند.

وی گفت: از تلاش کشورهای شورای همکاری که به مهم ترین سازمان منطقه ای در مقابله با چالش های جهانی تبدیل شده است، تمجید می کنیم.

رئیس جمهوری چین همچنین گفت ما خواستار افزایش همکاری با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) و ایجاد معادله جدید در زمینه انرژی هستیم.

همچنین به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، چین و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شورای سرمایه گذاری مشترک و مرکز امنیت هسته ای ایجاد خواهند کرد. این را شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز جمعه در نشستی با سران کشورهای عضو شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس که در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می شود، بیان کرد.

رئیس جمهوری چین گفت: ما برای ایجاد یک شورای سرمایه گذاری مشترک و مرکزی برای امنیت انرژی هسته ای که برای مقاصد صلح آمیز استفاده می شود، کار خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
1
12
چه خوب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
15
این تفسیر شکست سنگین سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
15
چشم مقامات روشن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین