کد خبر: ۸۱۲۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸

احضار مجدد سفیر آلمان به وزارت امور خارجه ایران

سفیر آلمان در ایران، بار دیگر به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.
احضار مجدد سفیر آلمان به وزارت امور خارجه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

"هانس اودو موتسل" سفیر آلمان مقارن شب‌جاری (جمعه، ۱۸ آذر) به وزارت امور خارجه احضار شد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد» در این دیدار، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به تداوم دخالت‌های غیر قابل‌قبول آلمان در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران به سفیر این کشور ابلاغ و به وی تاکید شد آلمان در حالی مواضع ریاکارانه‌ای را علیه مقابله مشروع جمهوری اسلامی ایران بر ضد ترور و خشونت اتخاذ می‌کند که امنیت خود در قبال تحولات اخیر داخلی این کشور را خط قرمز می‌داند.

همچنین به سفیر آلمان خاطرنشان شد: برخورد‌های گزینشی و دوگانه مقامات آلمانی، به‌نحوی که اقدامات براندازانه را برای دیگران خوب و برای خود بد می‌دانند، شدیدا تأسف‌بار است.

در بخش دیگری از احضار، تأکید شد، کارنامه تاریک آلمان نزد مردم ایران در تجهیز صدام دیکتاتور به سلاح‌های کشتارجمعی شیمیایی که منجر به شهادت و جراحت هزاران شهروند بی‌گناه ایرانی از جمله صد‌ها دختر کرد ایرانی شد و نیز همراهی برلین با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران، این کشور را در جایگاه پاسخگویی به ملت ایران قرار داده و این کشور نمی‌تواند ملت ایران را برای رعایت حقوق بشر موعظه کند.

سفیر آلمان نیز گفت، مراتب را در اسرع وقت به کشورش منتقل می‌کند.

در سه ماه اخیر تاکنون چندین‌بار سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه احضار شده است و تهران به مداخلات آلمان در امور داخلی ایران اعتراض کرده است.

روز گذشته نیز، وزارت امور خارجه آلمان در پی اجرای حکم اعدام «محسن شکاری»، یکی از بازداشت‌شدگان اخیر در جریان ناآرامی‌ها، سفیر ایران در آلمان را فراخواند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین