کد خبر: ۸۱۲۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

بیانیه مشترک کانادا و آمریکا علیه ایران

دولت‌های آمریکا و کانادا در بیانیه‌ای مشترک، آنچه را که "نقض حقوق بشر" در ایران را عنوان کرده‌اند، محکوم کردند.
بیانیه مشترک کانادا و آمریکا علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه مشترک آمریکا و کانادا که در وبسایت کاخ سفید منتشر شده، ادعا شده است: کانادا و ایالات متحده در محکوم اقدامات خشونت‌آمیز ایران در قبال معترضان مسالمت‌آمیز و سرکوب مردم ایران متحد هستند. ما سرکوب و خشونت ایران علیه زنان را محکوم می‌کنیم. تشدید خشونت علیه مردم توسط مقامات ایرانی پس از مرگ مهسا امینی باید با پاسخ نتیجه‌بخش از همه نقاط جهان مواجه شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز ما تحریم‌های هماهنگ‌شده‌ای علیه مقامات ایرانی که در نقض حقوق بشر نقش داشتند، اعمال کردیم. ما شدیدا نگران گزارش‌های اخیر در خصوص اعمال شنیع استفاده‌شده برای سرکوب معترضان هستیم. دادگاه‌های ایرانیان نیز همزمان درحال اعمال محکومیت‌های شدید - ازجمله حبس‌های طولانی یا محکومیت اعدام - علیه معترضان هستند.

در انتهای این بیانیه مشترک نوشته شده است: ما در حمایت از مردم دلیر ایران متحد هستیم. ما به همراه یکدیگر به یافتن راه‌های بیشتر برای هزینه گذاشتن بر روی دستان کسانی که حقوق بشر ایرانیان را نقض می‌کنند، ادامه خواهیم داد. همگی در ایران باید حق آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز را داشته باشند و دولت ایران باید به استفاده از خشونت که مردمش که تنها خواستار حقوق‌شان هستند، پایان دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین