کد خبر: ۸۱۲۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

فرصت ۱۰ روزه رئیس رژیم صهیونیستی به نتانیاهو

به دنبال درخواست نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی برای تمدید مهلت تشکیل کابینه به مدت دو هفته دیگر، رئیس رژیم صهیونیستی ۱۰ روز به وی فرصت داد.
فرصت ۱۰ روزه رئیس رژیم صهیونیستی به نتانیاهو
آفتاب‌‌نیوز :

 اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد که فرصت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف این رژیم برای تشکیل دولت را ۱۰ روز دیگر تمدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، این درحالی است که نتانیاهو مهلت دو هفته‌ای را خواستار شده بود.

وی اظهار کرد: می‌خواهم بار دیگر صحبت‌هایم در روز ادای سوگند نمایندگان کِنست (پارلمان اسرائیل) را تکرار کنم؛ تاکید کردیم دولتی تشکیل شود که در راستای منافع همه اسرائیلی‌ها کار ‌کند و ائتلافی که تشکیل می‌شود، اظهار نظر محترمانه و مسؤولانه را تضمین کند.

وی افزود: جامعه اسرائیل روزهای پیچیده‌ای را سپری می‌کند و اختلاف نظرهایی بر سر مسائل اساسی وجود دارد که ممکن است به از هم پاشیدن جامعه و دامن زدن به خشونت و نفرت منجر شود.

هرتزوگ همچنین گفت: به همین دلیل خواستار نوعی گفتمان مسؤولانه میان دولت، کِنست و دستگاه قضایی هستم.

بنیامین نتانیاهو جمعه در نامه‌ای به اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم گفت: همچنان مسائلی در خصوص تعیین وزرای کابینه وجود دارد. ما در حال مذاکره هستیم و به پیشرفت دست یافته‌ایم؛ اما نیازی به تمدید مهلت تشکیل دولت وجود دارد.

مذاکرات تشکیل دولت توسط نتانیاهو به نظر پیچیده می‌رسد چرا که وی مجبور است پست‌های حساس را به شخصیت‌های جنجالی مانند بتسلئیل اسموتریچ رئیس حزب "صهیونیسم دینی" و ایتامار بن گویر، رئیس حزب "قدرت یهود" بدهد که مواضع نژادپرستانه‌ای علیه فلسطینی‌ها دارند و مسئولان بین المللی نسبت به مشارکت این دو فرد در دولت نتانیاهو هشدار داده‌اند. قرار است بن گویر پست وزارت امنیت "ملی" را در اختیار داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین