کد خبر: ۸۱۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۲۳:۲۴
نماینده دائم ایران در سازمان ملل خواستار شد:

اتخاذ رویکرد جامع‌نگر در قبال حقوق بشر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده دائم ایران در سازمان ملل بر اتخاذ رویکردی مبتنی بر همکاری سازنده و جامع نگری در شورای حقوق بشر تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه طی سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که بمنظور بررسی گزارش سالانه شورای حقوق بشر تشکیل جلسه داده بود، نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص روندهای جاری بین المللی در زمینه حقوق بشر را ارائه داد. 

خزاعی در این سخنرانی با اشاره به اصلاحات سازمان ملل، خصوصاً تشکیل شورای تازه تاسیس حقوق بشر، بر ضرورت پرهیز از اشتباهات گذشته و اتخاذ یک رهیافت مبتنی بر همکاری، شفافیت و تفاهم در قبال چالشهای موجود از سوی شورای مذکور تاکید کرد. 

وی اظهار داشت که اصلاحات سازمان ملل در زمینه حقوق بشر تنها در صورتی سودمند خواهد بود که رهیافتهای گزینشی و استانداردهای دوگانه منسوخ گردد و در قبال حقوق بشر رویکردی مبتنی بر همکاری سازنده و جامع نگری اتخاذ شود. 

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل با انتقاد از سوء استفاده برخی کشورها از سازوکارهای سازمان ملل برای پیگیری منافع و اغراض سیاسی تاکید کرد که سازمان ملل باید جهانشمولی، عینیت گرائی و بیطرفی سازوکارهای حقوق بشری خود را تضمین نماید. 

وی در ادامه افزود: «جامعه بین‌المللی با چالشهائی جدی در سرتاسر جهان در زمینه حقوق بشر روبرو است و نحوه رویاروئی با این چالش‌ها موفقیت شورای حقوق بشر در این مقطع تاریخی را تعیین خواهد کرد». 

خزاعی در پایان بر تعامل سازنده جمهوری اسلامی ایران با شورای حقوق بشر با هدف ارتقاء همکاری بین المللی در حمایت از حقوق بشر تاکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین