کد خبر: ۸۱۲۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

اکثر دموکرات‌ها، بایدن را برای ۲۰۲۴ نمی‌خواهند

براساس یک نظرسنجی جدید، اکثر رای‌دهندگان حزب دموکرات نمی‌خواهند جو بایدن برای بار دوم در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت کند.
اکثر دموکرات‌ها، بایدن را برای ۲۰۲۴ نمی‌خواهند
آفتاب‌‌نیوز :

 نتایج نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی تحت عنوان "اقتصاد کل آمریکا" نشان داد، ۵۷ درصد رای‌دهندگان حزب دموکرات آمریکا نمی‌خواهند جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور بار دیگر در انتخابات شرکت کند. همچنین، ۶۶ درصد مستقل‌ها و ۸۶ درصد از شرکت‌کنندگان حزب جمهوری‌خواه نظر مشترکی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد، افراد زیادی از شرکت‌کننده‌ها با حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که ماه گذشته میلادی نامزدی خود را جهت شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد، موافق نیستند. براساس نتایج این نظرسنجی، ۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان از جمله ۳۷ درصد جمهوری‌خواهان، ۶۱ درصد از مستقل‌ها و ۸۸ درصد از دموکرات‌ها نمی‌خواهند ترامپ برای بار دیگری نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

علاوه بر این مسئله، این نظرسنجی نشان داد که محبوبیت جو بایدن از ۴۶ درصد ماه اکتبر به ۴۱ درصد در ماه جاری میلادی کاهش پیدا کرد، در حالی که نتیجه عدم محبوبیت او از ۵۰ درصد به ۵۴ درصد افزایش یافت. همچنین، محبوبیت او در حوزه اقتصاد از ۴۰ درصد به ۳۸ درصد کاهش یافت.

تنها ۱۴ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که اقتصاد آمریکا "خوب" یا "عالی" است؛ پایین‌ترین رقمی که از سال ۲۰۱۳ تا به حال ثبت شده است.

جو بایدن پیشتر گفته بود که قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را دارد اما چندی پیش گفت که پس از پایان تعطیلات سال نو میلادی، تصمیم قطعی خود را نسبت به شرکت در انتخابات اعلام خواهد کرد.

این نظرسنجی از تاریخ ۲۶ الی ۳۰ نوامبر از میان ۸۰۱ شهروند آمریکایی انجام شد و درصد خطای آن ۳.۵ درصد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین