کد خبر: ۸۱۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۱:۱۲
ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی مطرح کرد:

انتقاد از پیام احمدی‌نژاد به اوباما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه جمهوری اسلامی در ستون «جهت اطلاع» خود با انتقاد از پیام تبریک محمود‌ احمدی‌نژاد خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهور منتخب آمریکا، آن را اقدامی مطالعه نشده‌ دانست.

به‌گزارش سرویس سیاسی آفتاب، روزنامه جمهوری اسلامی می‌نویسد:
«ارسال پیام تبریک رئیس جمهوری اسلامی ایران به اوباما به مناسبت انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا موجب تعجب محافل داخلی شد».

این روزنامه می‌افزاید: «با توجه به اینکه دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در کارنامه خود عملکرد تقریبا یکسانی در خصومت با جمهوری اسلامی ایران ملت‌های مسلمان و سایر ملت‌ها دارند ارسال پیام تبریک به نامزد یکی از این دو حزب به مناسبت انتخاب وی به ریاست جمهوری آمریکا یک اقدام مطالعه نشده تلقی می‌شود به‌ویژه آنکه اوباما در اولین اقدام یک یهودی را به ریاست تشکیلات کاخ ریاست جمهوری آمریکا برگزیده و این اقدام از نظر ناظران سیاسی بین‌المللی یک چراغ سبز به رژیم صهیونیستی محسوب می‌گردد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۸
0
0
حركت در وادي سياست نوعي كياست خاص و نكته سنجي و زمان بندي رفتاري خاصي را مي‌طلبد كه شايد در سياسيون ما در بعد از انقلاب كمتر به چشم خورده باشد. اگر حركتي درست است نبايد در چارچوب حزبي ديده شود بلكه بايد در نگاه كلان به كل سياست نظام با آن برخورد شود.
پيام آقاي احمدي نژاد دقيقا اين ريزبيني سياسي را گوشزد كرده است كه زمان را بايد به نفع خود استفاده كرد و از آن بهره برد. زيرا آنچيزي كه مهم است آسايش و راحتي براي مردم است و اگر كسي خود را قرباني آسايش مردم كند راه خطايي نرفته البته با حفظ اصول.
كشور ما در زماني از موضع ضعف شديد برخوردار بود و يا اگر از موضع ضعف هم برخوردار نبود سياسيون در خود اين قدرت را نميديدند كه عملي اينگونه داشته باشند زيرا به امريكا از ديد يك ابرقدرت مينگريستند. و تا موقعي كه ترس در دل جاي داشته باشد و اين ترس غير از خدا را شامل شود راه به جايي نخوايم برد.
آقاي احمدي نژاد در عين حالي كه جايگاه ايران اسلامي را حفظ كرده بلكه با نوع رفتار خود نشان داده كه از بلوغ سياسي لازم در استفاده از زمانهاي خاص استاد است.
شايد بعضي از سياسيون از اين گونه رفتار به علت آنكه خود توانايي اين رفتار را نداشته باشند گله مند باشند ولي حسادت آنان راه به جايي نخواهد برد.
از سويي ديگر اين پيام نه از موضع ضعف كه از موضع قدرت و بيان حقيقت و بالا دست بيان شده و اگر خيلي بخواهيم لطف كنيم از موضعي برابر با امريكا سخن گفته شده است كه اين موضع يادآور اين موضوع است كه حق حاكميت امريكا براي مردم آن كشور محترم است و ما به آن احترام ميگذرايم و در واقع مردم امريكا داراي احترام هستند و اين وقتي در انتخاب رييس جمهور جديد تبلور ميابد لازمه رفتار سياسي صحيح ارسال پيام و تبريك به مردم است و به برگزيده اين مردم كه به او اعتماد كرده اند و او را انتخاب نموده‌اند. و نه تنها نبايد بر اين عمل تاخت بلكه بايد با دقت نظاره كرد كه عكس العمل طرف مقابل چگونه است كما اينكه اقاي اوباما اظهار داشته كه پاسخ مناسب را بعد از مطالعه دقيق خواهد داد. و هميشه تاريخ اينگونه بوده است كه اينگونه با هم بودن بهتر از واسطه تراشي و عدم تمايل به گفتگوست.
در تاريخ اسلام صلح حديبيه و صلح امام حسن مجتبي عليه السلام و رفتار وجود اقدس امام حسين عليه السلام و پيشنهادهايي كه قبل از حمله سپاه ابن الزياد به آن سپاه ميكنند. و سيره اهل بيت عصمت و طهارت همه نشان از بهره مندي از زمان است البته نبايد از منظر خويش دور داشت كه آنان به امر الهي ماموريت خويش را انجام ميدادند.
و اقدامي كه الآن انجام گرفته سواي از آنچه كه بعدا حاصل شود روش درستي است كه اگر مديريت درستي را در پي داشته باشد نتايج مثبتي را براي هر دو طرف به بار خواهد آورد.
اميد كه از رفتار احساساتي بدور از عقل و منطق به دور باشيم كه شور انقلابي هميشه هست ولي اگر منطق حاكم باشد هم ميتوان شور را داشت و هم احساس.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۸
0
0
بيچاره خاتمي.اگه در زمان رياست جمهوريش چنين كاري رو كرده بود.هزار وصله ناجور بهش مي زدن.حتي همين حالا نيز اگرقبل از احمدي نژاد اين كارو كرده بود شايسته خلع لباس و ممانعت از كانديداتوري و .....مي شد اما اگر احمدي نژاد اين كارو رو بكنه عين عدالته!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین