کد خبر: ۸۱۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۹
به بهانه افتتاح پیست اسکی توچال

برف می کند سپید شانه البرز را به مهر !

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پنج شنبه گذشته پیست بین المللی توچال با حضور مسولین مربوط و خبرنگاران افتتاح شد، اين جلسه با حضور سیدمرتضی اصفهانی (مديرعامل مجموعه تفريحی- ورزشی‌توچال)، مرتضی ساوه شمشكی (رئيس هيات اسكی استان تهران)، مهرداد مولازاده (مدير فضای مجموعه تفريحی- ورزشی توچال) و ناصر عبدالله زاده (مسوول روابط عمومی سازمان سياحتی بنياد) برگزار شد. 

بر اساس این گزارش پيست اسكی توچال دو سال پيش با حضور نماينده فدراسيون جهانی شناسايی و به عنوان پيست بين المللی تعيين شده بود،اين پيست كه قابليت برگزاری مسابقات مارپيچ كوچک و مارپيچ بزرگ و اسنوبورد را در سطح استانی، كشوری، آسيايی و بين المللی دارد، دارای بلندترين تله كابين دنيا نیز هست. 

مديرعامل مجموعه تفريحی- ورزشی توچال در نشست خبری که برای همین منظور برپا شده بود گفت: «اين تله كابين برای طی كردن از ايستگاه اول تا ايستگاه پايانی حدوداً 55 دقيقه زمان می‌برد و ارتفاع پيست بيشتر از 300 متر است».
 
وی همچنین گفت: «از جمله امكانات اين پيست دو تله سيژ مدرن و يک هتل تفريحی و استراحتی است. طول پيست اسكی توچال (با توجه به دو دستگاه تله سيژ) با متراژ 780 و 1900 است و اختلاف ارتفاع بين دو ايستگاه هم كمتر از 140 متر است». 

مرتضی ساوه شمشكی (رئيس هيات اسكی استان تهران) در خصوص امتيازات و آمادگی پيست توضيح داد:  «پيست كوب‌ها پيست را به خوبی كوبيده‌اند و زيرسازی پيست بسيار عالی است و تمام پايه‌های تله سيژ پوشيده از تشک های محافظ بوده و پرچم‌های خطر وجود سنگ نصب شده، همچنين مدرسه اسكی در پيست ايجاد شده و مربيان همكاری نزديكی با مديريت تله كابين توچال دارند». 

چیزی که در این میان بیش از هر چیز برای خبرنگاران سوال بر انگیز بود قیمت بالای هزینه استفاده از پیست بود.باتوجه به این که دو سال پیش نرخ این پیست 7 هزار تومان بوده و سال گذشته 15 هزار تومان و امسال به 20 هزار تومان رسیده است.و این برای کاربران هم سخت و هم «زور» است.اسکی بازان در پاسخ اعتراض به افزایش نرخ پیست اسکی هیچ دلیل قانع کننده‌ای نشنیده اند. 

ملازاده (مدير فنی مجموعه تفريحی توچال) در خصوص شكايات متقاضيان نسبت به افزايش نرخ پيست اسكی توچال پاسخ داد: «بالاترين درآمد این پیست در چهار ماه آخر سال است و ساير فصل ها نه تنها هيچ درآمدی وجود ندارد، بلكه بايد خسارت ها و ضررهايی را متحمل شويم و با برآورد ريالی كه در خصوص تعميرات انجام شده در پاركينگ و آسفالت محل عبور و نور و روشنايی مناطق ايجاد كرده و شرايط ايمنی پيست داشته‌ايم، قريب به سه ميليارد تومان بوده است كه اين مبلغ، مبلغ بسيار بالايی است و با نرخ گذشته قابل پرداخت نيست، هر چند افزايش قيمت برق و مشكلات آب رسانی و لوله كشی از چشمه‌های كوه در افزايش نرخ بی تاثير نبوده است». 

مرتضی اصفهانی (مديرعامل مجموعه ورزشی توچال) در خصوص نرخ بالاو افزايش قيمت بليت های اسكی عقيده داشت كه توچال وابسته به شهرداری نيست و درب اين مجموعه به روی همگان باز است. 

...و من به این فکر می کردم که: برف می‌کند سپید شانه البرز را به مهر اما در این میان چه جیب ها که می‌شود خالی...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین