کد خبر: ۸۱۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۸
انتقاد حجت‌الاسلام ری شهری از رسانه‌ها:

رسانه‌ها اطلاعات نادرست در اختیار مردم می‌گذارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماينده ولی فقيه در سازمان حج و زيارت گفت: «رسانه‌ها بايد به تقويت رابطه دولت‌های ايران و عربستان كمک كنند».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، حجت الاسلام محمدی ری شهری در مراسم افتتاحيه سومين نمايشگاه حج خراسان رضوی در مشهد با انتقاد از عملكرد و اطلاع‌رسانی شعاری از رسانه‌ها در خصوص حج و عمره اظهار داشت: «برخی از رسانه‌ها به جای فراهم كردن زمينه مناسب برای برگزاری با شكوه تر مراسم حج می‌خواهند زمينه درگيری را فراهم كنند و اطلاعات غلط در اختيار مردم قرار دهند».

وی تصريح کرد: «رسانه‌ها بايد به تقويت رابطه دو دولت ايران و عربستان كمک كنند و رسانه‌ها بايد از آغاز هفته حج به گرمی روابط دو دولت كمک كنند، زيرا اگر دو دولت به هم نزديک باشند، برای جهان اسلام مفيد خواهد بود و نبايد دو گانگی در كارها احساس شود».

ری شهری در ادامه با بیان اینکه «نوآوری در خدمت رسانی اجرايی و فرهنگی به زائران، شعار حج امسال است»، گفت: «با الهام از نامگذاری امسال به نام سال شكوفايی و نوآوری شعار كارگزاران حج در سال جاری نيز نوآوری در خدمت‌رسانی به زائران بيت الله الحرام می‌باشد».

وی ضمن اینکه از همه صاحب نظران خواست كه در تحقق عينی اين شعار كمك كنند ادامه داد: «كارگزاران اجرايی و فرهنگی حج نيز بايد کوشش كنند و همه تجربيات سال‌های گذشته را به كار بگيرند و نقاط قوت كار را تقويت و نقاط ضعف را به حداقل برسانند تا در صورت امكان نيز ضعفی وجود نداشته باشد». 

ری شهری اضافه کرد: «مديران كاروان‌ها و روحانيون كه درخدمت معنويت حج هستند، از فرصتی كه در اختيار آنها قرار داده شده استفاده كنند تا بتوانند در حوزه مسئوليت خود نامی را كه مقام معظم رهبری برای امسال انتخاب كردند، عينيت بخشند». 

وی ادامه داد: «برای رسيدن به اين هدف متعالی چند نكته قابل توجه است. مهمترين اين نکته‌ها اخلاص است؛ كار و حركت برای خدا و اين نكته موفقيت است و بدون كمك خداوند امكان ندارد اين مسئوليت سنگين چه از نظر اجرايی و چه از نظر فرهنگی ارائه شود و برای جلب توفيق و عنايت خداوند مهمترين عنصر حسن نيت است».

ری شهری با بیان اینکه دومين نكته اين است كه حج هم برای کارگزاران و هم برای زائران نوعی جهاد است، گفت: «اين مساله در روايات و کلام حضرت محمد(ص) نيز آمده است؛ جهاد كارگزاران حج اين است كه با تمام توان فكری و عملی به ميدان بيايند و خود را برای يك كار پر مشقت آماده كنند و آمادگی پذيرش انجام فريضه‌ای كه توام با مشقت است را داشته باشند». 

نماینده ولایت فقیه در سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: «ولی سازمان حج سازمان و زيارت و بعثه مقام معظم رهبری بايد تمام توان خود را به كار گيرد تا زائران خانه خدا با آرامش و آسايش انجام دهند. زائران نيز بايد بدانند كه حج سفر خوشگذرانی نيست و هم زائران و هم كارگزاران بايد خود را برای شركت در يك جهاد مقدس آماده كنند و حج امسال بايد جهادی همراه با نوآوری باشد».

در ادامه اين مراسم مسعود مجردی، مدير كل سازمان حج و زيارت خراسان رضوی نيز اظهار داشت: «نمايشگاه امسال سومين نمايشگاهی است كه در خراسان رضوی برگزار می‌شود و در طراحی اين نمايشگاه نسبت به سال‌های گذشته نيز تغييراتی داشته است».

وی در ادامه افزود: «از جمله اين تغييرات می‌توان به شروع نمايشگاه امسال با توجه به اين كه زائرين امسال مدينه قبل هستند و از مدينه خواهند بود بر عكس سال گذشته و به همين دليل توقف نمايشگاه مدينه بيشتر است و تمركز نمايشگاه نيز بيشتر به اماكن تاريخی مدينه می‌باشد».

مجردی با بیان اینکه اين نمايشگاه كاملا يك نمايشگاه فرهنگی و آموزشی است، گفت: «تقارن هفته حج با هفته كرامت سبب گرديده است كه در كنار اين نمايشگاه، نمايشگاه كاروان آفتاب، از جمله نمايشگاه‌های فرهنگ رضوی با همكاری اداره كل ارشاد و فرهنگ اسلامی خراسان رضوی نيز برپا شود».

شايان ذكر است در اين مراسم خاكسار قهرودی معاون وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامی و رياست سازمان حج و زيارت كشور، محمدی زاده استاندار خراسان رضوی، بندر حميل سركنسول گری پادشاهی عربستان صعودی در مشهد حضور داشتند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین