کد خبر: ۸۱۳۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
پیشنهاد یک روزنامه برای کنترل قیمت ارز:

برای کنترل افزایش قیمت ارز، نرخ ارز نیمایی را افزایش دهید

روزنامه همشهری نوشت: بانک مرکزی می‌تواند با کاهش فاصله بین نرخ ارز در سامانه نیما و بازار آزاد انگیزه صادرکننده‌ها را برای افزایش عرضه افزایش دهد.
برای کنترل افزایش قیمت ارز، نرخ ارز نیمایی را افزایش دهید
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه همشهری به رشد ۴۴ درصدی دلار از ابتدای سال تاکنون اذعان کرد و پیشنهاد داد دولت فاصله بین قیمت ارز نیمایی و آزاد را کاهش دهد؛ به عبارتی قیمت دلار نیمایی افزایش پیدا کند.

به گزارش همشهری، آمار‌ها نشان می‌دهد قیمت هر دلار آمریکا از ابتدای امسال تاکنون دست‌کم 44درصد رشد کرده، سرعت این رشد ظرف روزهای گذشته بیشترشده است... به باور کارشناسان راه بازگشت ثبات به بازار ارز در بلندمدت اتخاذ سیاست‌هایی برای کاهش نرخ تورم و افزایش صادرات از طریق توسعه تجارت با تعداد بیشتری از کشورهای جهان است.

این روزنامه در ادامه نوشت: به زعم تحلیلگر‌ان در شرایط فعلی، راهکار کوتاه‌مدت برای جلوگیری از رشد نرخ دلار مدیریت واردات و کاهش محدودیت‌های صادراتی برای صنایع است. ضمن اینکه بانک مرکزی می‌تواند با کاهش فاصله بین نرخ ارز در سامانه نیما و بازار آزاد انگیزه صادرکننده‌ها را برای افزایش عرضه و ورودی ارز افزایش دهد. ظرف روزهای اخیر شکاف بین نرخ ارز درسامانه نیما و بازار آزاد از مرز 30درصد عبور کرده و این موضوع انگیزه صادر کننده‌ها را برای عرضه ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما کاهش داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین