کد خبر: ۸۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۷:۳۸

گروگانگيري نافرجام در شهرك اكباتان

متهم: مي‌خواستم عقده‌هايم از وعده‌هاي دروغين را تخليه كنم
آفتاب‌‌نیوز :  
آفتاب: ساعت 13 عصر روز گذشته در پي اطلاع پدر اين خانواده به ماموران كلانتري 135 آزادي مبني بر اين كه دو جوان گروگانگير وارد منزل وي شده‌اند و در قبال آزادسازي اعضاي خانواده‌اش ، مبلغ 25 ميليون تومان وجه نقد طلب كرده‌اند، بلافاصله ماموران تجسس، اطلاعات و گشت انتظامي كلانتري به موقعيت مورد نظر اعزام شدند.

بر اين اساس پس از آن كه موضوع توسط عوامل كلانتري بررسي و تاييد شد، ماموران 15 دقيقه منزل شاكي را محاصره و با زيركي به داخل نفوذ كرده و افراد گروگانگير را در حالي كه قصد داشتند با استفاده از چاقو و قمه ايجاد رعب و وحشت كنند با انجام عمليات پليسي دستگير كردند.

رييس كلانتري 135 آزادي در گفت‌وگويي با خبرنگار ايسنا در خصوص اين عمليات توضيح داد: گروگانگير دو برادر به نام‌هاي يدا‌الله (معروف به شهرام) و بهمن به ترتيب 28 و 20 ساله بودند و از آنجا كه «شهرام» متهم اصلي پيش از اين با اين خانواده سابقه آشنايي داشت، به منظور شناخته نشدن از سوي اعضاي خانواده با نقاب وارد منزل شده بود.

سرگرد بهروز سماواتي افزود: از آنجا كه متهمان سال‌هاي قبل در مغازه شاكي كه از كسبه تهران است كار مي‌كردند، از تمول وي مطلع بودند.

وي همچنين با بيان اين كه افراد گروگانگير هر گونه سابقه كيفري قبلي را انكار مي‌كنند، گفت: بر اين اساس به منظور انگشت نگاري و اعلام تحقيقات فني بيشتر آنها را به اداره تشخيص هويت آگاهي تهران بزرگ ارجاع داديم.

رييس كلانتري 135 آزادي با تاكيد بر اين كه پليس ، به منظور ايجاد امنيت رواني و اجتماعي در كنار مردم با مجرمان و افراد بزهكار مقابله مي‌كند، اطلاعات مردمي را بهترين پشتوانه پليس در راستاي نيل به اين هدف بر شمرد و تصريح كرد: چنانچه مردم به پليس اعتماد كرده و به موقع اطلاع‌رساني كنند با پيشگيري از وقوع بسياري از جرايم نظم و امنيت عمومي در بالاترين سطح برقرار مي‌شود.

بنابراين گزارش ، اين حادثه گروگانگيري در حالي كه هيچ گونه خسارت مالي و جاني در پي نداشت، ناكام به پايان رسيد.

همچنين شهرام، متهم اصلي پرونده در گفت‌وگويي با ايسنا، انگيزه اصلي خود از اجراي اين نقشه را تخليه عقده‌هاي رواني خود از پدر اين خانواده عنوان كرد و مدعي شد: «قاسم» _‌ شاكي پرونده_‌ دايي همسرم بود كه هيچ يك از وعده و وعيدهايي كه پيش از ازدواج به من داد تا با خواهرزاده‌اش ازدواج كنم را عمل نكرد .

او در ادعاي ديگري گفت: دايي قاسم كه در عين حال پسر عمومي مادرش نيز هست، زندگي‌اش را به نابودي كشانده است؛ چرا كه نه تنها به قول و قرارهايش وفا نكرد، بلكه از نظر رواني مجبورم كرد كه با خواهرزاده‌اش كه مشكل رواني داشت ازدواج كنم.

شهرام كه هم اكنون سه سال از آغاز زندگي مشتركش مي‌گذرد اذعان كرد: مي‌خواستم به طريقي از دايي قاسم انتقام بگيريم.

بهمن متهم به همدستي با برادرش شهرام نيز كه متولد 1368 است  گفت: صبح در حالي كه در خواب بودم ، ناگهان شهرام مرا بيدار كرد و از من خواست كه در گروگانگيري او را همراهي كنم.

وي افزود: ما فقط مبلغ 5 ميليون تومان را درخواست كرده بوديم، نه 25 ميليون تومان. بهمن كه بسيار مضطرب و هراسان به نظر مي‌رسيد با ابراز پشيماني از كرده خود گفت: ما 7 خواهر و برادر هستيم كه 3 نفر ازدواج كرده و مابقي در خانه هستيم و تقريبا تنها منبع درآمدمان حقوق كارگري پدرمان است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین