کد خبر: ۸۱۳۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱

مازوت‌سوزی را برای سلامت مردم تبریز متوقف کنید

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: صنایع آلاینده شهری همچون پتروشیمی و پالایشگاه تبریز باید علاوه بر پرداخت عوارض آلایندگی، اقدام به اصلاح و حذف آلایندگی از طریق تعویض فیلتر‌های سوخت خود کنند.
مازوت‌سوزی را برای سلامت مردم تبریز متوقف کنید
آفتاب‌‌نیوز :

یاسین بجانی، جمعه ۲۵ آذرماه، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برخلاف برخی ادعا‌ها عمده دلیل آلودگی هوای تبریز سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز است که متأسفانه به رغم قول و قرار قبلی مبنی بر اصلاح فرایند تامین سوخت این مرکز و تعویض فیلتر‌های سوخت، هنوز از مازوت استفاده می‌کند.

وی افزود: استفاده از مازوت به عنوان تنها سوخت نیروگاه حرارتی موجب افزایش آلودگی هوای تبریز شده و شهروندان را در معرض انواع بیماری‌های تنفسی و ریوی قرار می‌دهد.

بجانی با اشاره به آلایندگی‌های موجود در صنایعی، چون پتروشیمی و پالایشگاه نیز اعلام کرد: فعالیت صنایع بزرگ استان بخشی از آلودگی هوای تبریز را سبب شده و امید می‌رود در کنار پرداخت عوارض چند صد میلیارد تومانی آلایندگی، اقدام به اصلاح و حذف آلایندگی در صنایع وابسته خود کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه نوسازی اتوبوس‌های شهری و خرید معوض اتوبوس‌های دربستی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز شاهد همکاری و تعامل خوبی از سوی این دو نهاد بودیم و امیدوارم این تعامل و همکاری در حوزه آلایندگی و عوارض آن نیز ادامه داشته باشد.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز در مورد ضرورت ورود نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی به بحث مازوت‌سوزی و افزایش سهمیه گاز استان نیز گفت: نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی باید از کانال مجلس و دولت، وزارت نیرو را تحت فشار قرار دهند تا سهمیه گاز استان برای استفاده در نیروگاه حرارتی افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل بین‌بخشی آلودگی هوای تبریز کاهش یافته و سلامت شهروندان به عنوان اولویت مدیریت شهری تامین شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین