کد خبر: ۸۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۹
برای نخستین بار در كشور صورت گرفت

كسب تندیس نقره مدیریت، توسط پتروشیمی بندرامام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برای نخستین بار در كشور پتروشیمی بندرامام با اخذ 545 امتیاز، موفق به كسب تندیس نقره نظام مدیریت كیفیت جامع TQM براساس مدل سرآمدی EFQM از شركت OQS اتریش گردید.

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، مهندس رضا امیری مدیرعامل پتروشیمی بندرامام با اظهار این مطلب، افزود: «از سال 1383 تا كنون با تدوین برنامه استراتژیک ، فعالیتهای رسمی استقرار نظام مدیریت كیفیت جامع TQM براساس مدل سرآمدی EFQM جهت قرار گرفتن در زمره سازمانهای سرآمد دنیا را آغاز کردیم و با سرلوحه قرار دادن مدیریت مبتنی بر معرفت علمی بر مبنای توجه به ارزش‌های بنیادین کرامت انسانی و همچنین اعتقاد و عمل به مفاهیم بر گرفته از اعتقادات و باورهای محوری شركتها و سازمانهای سرآمد قرن بیستم ، موفق به کسب این موفقیت عظیم شد».

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام از دیگر عوامل كسب این موفقیت را مشتری‌مداری و ایجاد وفاداری ، مدیریت مبتنی بر فرآیندها و واقیت‌ها ، توسعه و مشاركت كاركنان جهت ایجاد ارزش‌های مشترك سازمان ، یادگیری ، نوآوری و بهبود مستمر در كلیه فعالیت‌های شركت ، توسعه شراكتها برای ایجاد ارزش افزوده در سازمان و توجه ویژه به مسئولیت‌های اجتماعی برشمرد و اظهار امیدواری كرد با تدوام مستمر این فعالیت‌ها در آینده‌ای نزدیك موفق به اخذ تندیس طلا گردیم .

مهندس رضا امیری، گفت : «شركت سهامی پتروشیمی بندر امام در سال 1385 با کسب 428 امتیاز موفق به اخذ تندیس برنز این نظام شده بود و طی دو سال گذشته با اجرای اهداف استراتژیک و بهبود مستمر فعالیتهایش به این مقام نائل آمد».

وی در پایان خاطر نشان كرد: «شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام با این موفقیت گامی اساسی برای پیوستن به شركتهای با كلاس جهانی و قرار گرفتن در زمره سازمان‌های سرآمد دنیا را پیموده تا در منظومه تجارت جهانی نقشی عمده‌ای را ایفا نماید».

لازم به ذکر است، نظام مدیریت كیفیت جامع TQM براساس مدل سرآمدی EFQM یك مدل غیر تجویزی است كه از 9 معیار رهبری، خط‌مشی و استراتژی، منابع انسانی، شراكت‌ها و منابع، فرآیندها، نتایج مشتریان، نتایج منابع انسانی، نتایج جامعه و نتایج كلیدی عملكرد تشکیل که به دو دسته توانمندسازها و نتایج تقسیم شده‌اند و روی هم، 1000 امتیاز دارند (500 امتیاز برای توانمندسازها و 500 امتیاز برای نتایج ).
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین