کد خبر: ۸۱۴۹۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵

شویگو: غرب هر کاری می‌کند تا جنگ اوکراین طولانی شود

وزیر دفاع روسیه گفت، امروز در اوکراین ارتش روسیه با نیرو‌های مشترک غربی مواجه است که شامل ارسال سلاح فراوان، آموزش پرسنل نظامی، ارائه اطلاعات به اوکراین و اعزام مستشاران و مزدوران به این کشور می‌شود.
شویگو: غرب هر کاری می‌کند تا جنگ اوکراین طولانی شود
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه همچنین گفت دولت کی‌یف به روش‌های ممنوعه متوسل می‌شود که شامل حملات تروریستی، قتل‌های قراردادی و گلوله باران غیرنظامیان با سلاح سنگین می‌شود. در این میان دولت آمریکا نیز از وضعیت پیرامون اوکراین برای حفظ تسلط و نفوذ جهانی خود استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر دفاع روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: غرب به دنبال این است که تا هر جا که ممکن باشد جنگ در اوکراین را طولانی کند تا با این کار، روسیه را تضعیف کند. کودتای مورد حمایت غرب در اوکراین به تاریخ ۲۰۱۴ که به روی کار آمدن نیروهای ضد روسی در کی‌یف شد، اوضاع کنونی در اوکراین را رقم زده است.

وی همچنین ادامه داد: روسیه همواره برای گفت‌وگوهای سازنده صلح آماده است. نیروهای روسی به انجام حملات دقیق خود علیه سیستم فرماندهی ارتش، سازه‌های صنعت نظامی و تاسیسات مرتبط در اوکراین ادامه می‌دهند.

وزیر دفاع روسیه گفت: نیروهای مسلح کشور اقدامات جامعی را برای اجتناب از مرگ غیرنظامیان در اوکراین انجام داده‌اند. نیروهای اوکراینی متحمل تلفات و خسارات زیادی شده‌اند که بخش اعظم آن مربوط به تسلیحات و تجهیزاتی است که در همان آغاز جنگ نابود شده است.

این مقام ارشد وزارت دفاع روسیه افزود: همچنین در مجموع ۲۷ کشور تاکنون ۹۷ میلیارد دلار صرف هزینه‌های تامین سلاح برای اوکراین کرده‌اند. افسران ناتو، نیروهای توپخانه‌ای و سایر متخصصان به همراه بیش از ۵۰۰ ماهواره ناتو برای کی‌یف کار می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین