کد خبر: ۸۱۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۵
آیت الله صافی با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در همایش سازمان میراث فرهنگی، تاکید کردند:

این اشخاص صلاحیت ندارند، در مصدر کار باشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله‌ العظمی صافی، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در همایش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به شدت، محکوم کرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب، این مرجع تقلید در درس خارج فقه روز چهارشنبه 22/8/87 اهانت و جسارت در یک همایش مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، به ساحت مقدس قرآن کریم را شدیداً محکوم کرد. 

آیت‌الله العظمی صافی، افزود: «این‌ها جسارت کرده و به قرآن بی‌احترامی نمودند و قلب مقدس امام رئوف و مهربان، حضرت بقیة‌الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف را آزرده خاطر کردند. در مقابل این اهانت چه باید گفت؟ اهانت به قرآن قابل تحمل نیست و کسی که مسئول این سازمان است صلاحیت ندارد در این جایگاه باشد». 

وی نظام اسلامی را حاصل زحمات و ایثارگری‌های بی‌شمار دانسته و اظهار داشت: «جمهوری اسلامی با تقدیم خون پاک هزاران شهید و ایثارگری جانبازان و آزادگان و برای اعلای کلمه اسلام و حاکمیت دین و احیای ارزش‌های اسلامی محقق گردیده است و این اشخاص صلاحیت ندارند در مصدر کار باشند. چنین رفتارهایی، علنا اهانت به احکام دین و قرآن است». 

این مرجع تقلید به ویژگی‌های مدیر در نظام اسلامی اشاره کرده و افزود: «باید غم‌خوارترین مردم نسبت به دین، نظام و جامعه بر سر کار باشند. در رأس سازمان میراث فرهنگی باید از متدین‌ترین و صالح‌ترین افراد باشد تا بتواند حتی بر روی گردشگران تاثیر فرهنگی بگذارد نه اینکه خود تحت تاثیر آنان قرار گیرد. این سازمان اگر زیر نظر افراد متدین نباشد اخلاق و فرهنگ جامعه را به خطر می‌‌اندازد». 

آیت‌الله صافی بروز چنین رفتارهایی را برای حاکمیت اسلامی نگران کننده دانسته و تصریح کرد: «بدانید اگر باب این مسائل باز شد، دیگر توقف پذیر نیست و بی‌اعتنایی به این گونه مطالب و عدم توجه به هویت اسلامی، گریبان‌گیر همه خواهد شد». 

وی امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف مهم روحانیت و همگان دانسته و اظهار داشت: «همه مسئولند. بدانید قلب امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از این اعمال متأثر می‌گردد». 

این مرجع تقلید با عرض تسلیت به پیشگاه مقدس امام زمان تصریح کرد: «اینجانب این مصیبت را به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه علاقه‌مندان به دین و اسلام و کشور و نظام، تسلیت می‌‌گویم. انسان متحیرست که از این اعمال به چه کسی شکایت ببرد، اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا و غیبة امامنا و کثرة عدونا و شدة الفتن بنا». 

آیت‌الله صافی در پایان، از خداوند گردش امور بر وفق رضای امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و توفیق به همگان برای مد نظر داشتن رضای آن حضرت را مسئلت نمود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین