کد خبر: ۸۱۵۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

افزایش متقاضیان عمل‌های زیبایی در سنین پایین

سن درخواست عمل زیبایی پایین‌تر آمده‌ و متقاضی آن نیز در سنین پایین زیاد است. در گذشته حداقل سن ۱۸ سال بود اما در حال حاضر بعد از دوران بلوغ در دخترها از ۱۴سالگی و در پسرها از ۱۶سالگی انجام می‌شود.
افزایش متقاضیان عمل‌های زیبایی در سنین پایین
آفتاب‌‌نیوز :

«اگر چه شرایط اقتصادی در سال‌های اخیر میانگین مصرف بسیاری از اقلام اساسی از جمله گوشت و مرغ را دست کم با کاهش شدید مواجه کرده اما به گفته مدیر یک کلینیک زیبایی، وضعیت اقتصادی تأثیر چندانی بر مقوله جراحی زیبایی نداشته و هر چند استقبال از جراحی‌های زیبایی در یک سال گذشته کمتر شده، اما این کاهش به‌ صورت گسترده و مشهود نبوده است و حتی سن متقاضیان کاهش‌ یافته و نوجوانان نیز گرایش به انجام عمل‌های زیبایی پیدا کرده‌اند. حال اینکه انجام جراحی‌های سنگین زیبایی برای جوان‌ها و نوجوانان دارای عوارض و پیامدهای خطرناکی است ولی به این مسئله توجهی نمی‌شود و عجیب اینکه نوجوانان برای انجام عمل‌های زیبایی از حمایت خانواده‌های خود برخوردارند و شخص پذیرش‌کننده یا پزشک، بدون آنکه عواقب را ارزیابی کند و بداند که بدن آن فرد هنوز به حالت سکون نرسیده دستکاری را اعمال می‌کند!

دکتر ابراهیم رزم‌پا، نایب‌رئیس و عضو هیات‌مدیره انجمن راینولوژی ایران، نیز تأیید می‌کند که سن درخواست عمل پایین‌تر آمده‌ و متقاضی آن نیز در سنین پایین زیاد است. در گذشته حداقل سن ۱۸ سال بود اما در حال حاضر بعد از دوران بلوغ در دخترها از ۱۴ سالگی و در پسرها از ۱۶ سالگی انجام می‌شود.

رزم‌پا می‌گوید: جدا از بحث سن باید به رشد و وضعیت جسمانی بیمار نیز دقت کرد؛ چراکه گاهی شخصی ۱۴ساله رشد جسمانی خوبی دارد ولی فردی ۱۸ساله رشد جسمانی کافی ندارد.

او تمایل به جراحی‌های غیر ضروری زیبایی در سنین پایین و حتی سنین بالا را در زمره اختلالات روانی ذکر کرده و می‌گوید: بیماران نیازمند مشاوره در حوزه روانشناسی هستند. در این حالت بیمار اشکالات خیلی جزئی در بدن خود را خیلی بزرگ می‌بیند. به‌ عنوان‌ مثال نوک بینی که به‌ صورت جزئی مشکل دارد و در حد عمل نیست را خیلی بزرگ می‌بیند. در بعضی موارد ثابت‌ شده یکی از علائم اسکیزوفرنی، اختلال تصور بدشکلی بدن است. در این موارد با ارجاع به روانپزشک، بیمار بعد از مشاوره و کنترل اختلال، با تفکر نرمال بعضا از فکر عمل خارج می‌شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین