کد خبر: ۸۱۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۷
در نشست خبری مطرح شد:

دفاع الهام از نامه‌نگاری‌های احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی دولت درباره نامه محمود احمدی‌نژاد به بارک اوباما رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفت: «اتفاقی که در آمریکا افتاده در 60 سال گذشته بی‌سابقه بوده و لذا این نامه‌نگاری نیز بی‌سابقه است».

به‌گزارش سرویس سیاسی آفتاب، غلامحسین الهام روز شنبه، در نشست خبری با خبرنگاران افزود: «روی آوردن مردم آمریکا به تغییرات بیانگر روی‌گردانی آنها از سلطه‌گری این کشور و آغاز پایان دادن به امپراطوری آمریکا است. ضمن اینکه نامه احمدی‌نژاد مشابه همان نامه‌ای است که وی سابقاً به جرج بوش رئیس‌جمهور کنونی این کشور نوشته‌ بودند و در آن عزت ملی، آرمانهای انقلاب و تحقق عدالت را مدنظر قرار داده‌اند».

الهام تاکید کرد: «رئیس‌جمهور در نامه خود به رئیس‌جمهور منتخب مردم آمریکا لزوم تغییر رفتار در عرصه جهانی، پرهیز از هرگونه یکجانبه گرایی، سلطه‌طلبی و تحقق عدالت را متذکر شده‌ است که اگر به این توصیه‌ها عمل شود جهان در مسیر امنیت و صلح فراگیر بر مبنای احترام به حقوق ملت‌ها قرار می‌گیرد و در غیر این صورت اشتباهات گذشته تکرار خواهد شد».

وزیر دادگستری همچنین ضمن حمایت از نقادی صحیح، از تخریب و تهاجم علیه دولت انتقاد کرد و گفت: «حرف‌هایی که علیه دولت زده می‌شود غالباً بدون منابع دقیق، ملاک و شاخص و اطلاعات صحیح است».

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی درخصوص کاهش قیمت نفت و تأثیر آن بر تحقق اهداف دولت گفت: «دولت در هر شرایطی بر اساس واقعیت‌ها و شرایط موجود برنامه‌ریزی می‌کند و در جهت کاهش اتکاء به نفت گام برمی‌دارد.

سخنگوی دولت افزود: «نظام بودجه بر اساس واقعیت‌های اقتصادی و قیمت واقعی نفت تنظیم می‌شود و دولت برای هر شرایطی برنامه‌ریزی دارد ضمن اینکه رئیس‌جمهور کارگروهی را برای بررسی تأثیر بحران اقتصادی جهان بر اقتصاد کشور تعیین کرده است و این بحران فرصت‌های خوبی را نیز برای ما در بردارد».

سخنگوی دولت با اشاره به اجرای انتقال املاک از طریق طرح جامع ساماندهی املاک از اول آذرماه اظهار داشت: «بنگاههای معاملات املاک امکانات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و آموزشهای لازم را درخصوص این طرح فرا گرفته‌اند و شرایط برای اجرای آن فراهم است».


سخنگوی دولت با اشاره به فعالیت مستمر و پیگیر شورای مسکن گفت: «بر اساس مصوبات این شورا، طرح انتقال املاک از طریق سامانه جامع املاک از اول آذر اجرایی می شود».

الهام در بیان جدیدترین مصوبات دولت، از تصویب 3 اساسنامه مربوط به وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در هیئت دولت بر اساس نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی خبر داد.

وی گفت: «در جلسه هیئت وزیران اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی با هدف گسترش بیمه های تأمین اجتماعی، استقرار نظام هماهنگ، تمرکز وجوه و درآمدهای موضوع قانون تأمین اجتماعی و رعایت اصول بنگاه داری در حوزه سرمایه داری با بهره گیری از وجوه و ذخایر تصویب شد».

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: «این اصلاح باعث تقویت استفاده از منابع سازمان تأمین اجتماعی برای حمایت از قشرهای تحت پوشش سازمان می شود».

الهام در بخش دیگری از نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: «دومین مصوبه مربوط به نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی، تصویب اساسنامه صندوق بیمه خدمات درمانی است. با این مصوبه، ساختار سازمان بیمه خدمات درمانی تغییر می یابد و به صندوق تبدیل می شود و با این تغییر، اختیارات مالی صندوق، بیشتر و بهره گیری از منابع مالی آسان تر می شود و این به خدمت رسانی قوی تر منجر خواهد شد».

وی سومین مصوبه مربوط به نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی را اصلاح در ساختار سازمان بازنشستگی کشور و تبدیل آن به صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد.

سخنگوی دولت گفت: «با این تغییر، امکان سرمایه گذاری برای صندوق فراهم می شود تا با تمرکز وجوه و درآمدهای موضوع قانون بازنشستگی، به رفاه حال بازنشستگان منجر شود».

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه گفت: «جلسات شورای مسکن به صورت هفتگی و با ریاست رئیس‌جمهور با هدف گسترش و تسهیل ساخت، توسعه مسکن مهر و حمایت از انبوه‌سازی جهت تأمین نیازها ادامه دارد».

سخنگوی دولت با اشاره به اجرای انتقال املاک از طریق طرح جامع ساماندهی املاک از اول آذرماه اظهار داشت: «بنگاههای معاملات املاک امکانات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و آموزشهای لازم را درخصوص این طرح فرا گرفته‌اند و شرایط برای اجرای آن فراهم است».

وی افزود: «سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اطلاعات مربوط در این زمینه را به قوه قضائیه ارایه کرده است تا معاملات از این پس به صورت رسمی و در این چارچوب طرح جامع ساماندهی املاک انجام شود».

الهام در ادامه و در پاسخ به سوالی درخصوص تلاش برخی سودجویان برای فرار از پرداخت مالیات و طرح‌های دولت برای برخورد با آنها گفت: «از ابتدای کار که ساماندهی بانک جامع اطلاعات املاک آغاز شد شاهد کاهش قیمت مسکن و عدم رکود در ساخت و ساز بوده‌ایم، این در حالی است که این طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و از اول آذر ماه اجرا خواهد شد».
وی ادامه داد: «این امر می‌تواند باعث کاهش قیمت زمین و املاک شود و موانع دست و پاگیر که ساخت و ساز را با مشکل مواجه می‌کند رفع نماید».

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: «مهمترین عامل فرار از پرداخت مالیات‌ها نبود اطلاعات متمرکز و جامع است که بانک اطلاعاتی فوق مشکلات در این خصوص را رفع می‌کند».

الهام ادامه داد: «اگر بنگاه‌های املاک معاملاتی خارج از شبکه جامع املاک و مسکن انجام دهند قطعاً متضرر خواهند شد زیرا از امکانات دولتی و حمایت سازمان‌های حامی خود محروم می‌شوند. بهترین کار خرید و فروش در چارچوب طرح جامع املاک کشور است و این هم به نفع فروشنده و هم به نفع مصرف‌کننده خواهد بود».

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از حمایت‌های رهبری از دولت اظهار داشت: «دولت در قبال این حمایت‌ها پاسخگوست و امیدواریم عملکردی در شأن این حمایت‌ها داشته باشیم».

وی ابراز امیدواری کرد که دولت در جهت تحقق عدالت و آرمانهای انقلاب اسلامی، خدمتگزاری به مردم، پیشرفت و عزت ملی گام بردارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین