کد خبر: ۸۱۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۶
داوودی و اويحيی در مذاكرات مشترک:

ايران و الجزاير ديدگاههای مشتركی دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داوودی و نخست وزری الجزاير در مذاكرات مشتركی اظهار داشتند: «ايران و الجزاير در مسائل مهم بين‌المللی و جهان اسلام ديدگاههای مشتركی دارند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از فارس، پرويز داودی معاون اول رئيس جمهوری ايران و احمد اويحيی نخست‌وزير الجزاير شرايط حال حاضر جهان از جمله وضعيت قدرتهای زورگو و بحران مالی غرب را فرصتی مناسب برای توسعه روابط ارزيابی كرده و تصريح كردند: «مناسبات و همكاريهای الجزاير و ايران بايد در عرصه‌های مختلف بويژه اقتصاد، صنعت و سرمايه‌گذاری مشترک به طور روزافزون توسعه يابد».
 
داوودی معاون اول رئيس جمهوری اسلامی ايران و اويحيی نخست وزير الجزاير شنبه ‌شب پس از نيم‌ساعت گفتگوی خصوصی در مذاكرات مشترک هيئت‌های عالی‌رتبه ايران و الجزاير با بيان اينكه دو كشور در مسائل مهم بين‌المللی و جهان اسلام ديدگاههای مشتركی دارند خاطرنشان كردند: «حمايت از ملت مظلوم فلسطين و لزوم تشكيل دولت مستقل فلسطينی به پايتختی قدس شريف، برقراری امينت و حفظ وحدت و تماميت ارضی عراق و خروج نيروهای اشغالگر از اين كشور و دفاع از پيشرفت ملت ايران در دستيابی به فن‌آوری‌های روز، سياست و اولويت مشترک جمهوری اسلامی ايران و الجزاير است». 

داوودی و نخست‌ وزير الجزاير با اشاره به ظرفيت‌های فراوان دو كشور بر عزم مشترک جمهوری اسلامی ايران و الجزاير برای گسترش روابط دوجانبه تأكيد كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین