کد خبر: ۸۱۶۰۴۹
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
دولت با دلار ۶۰ هزار تومانی هم احساس بحران نمی‌کند

رئیسی: با مشارکت مردم، نرخ تورم و ارز کاهش پیدا می‌کند!

امروز قیمت دلار با عبور از کانال ۴۱ هزارتومان به رکورد تاریخی ۴۲.۱۲۰ رسید. ابراهیم رئیسی امروز در واکنش به افزایش نرخ ارز و سکه گفت: اطمینان دارم با مشارکت مردم، نرخ تورم و ارز حتما متفاوت خواهد شد و شرایط کاهشی پیدا خواهد کرد.
رئیسی: با مشارکت مردم، نرخ تورم و ارز کاهش پیدا می‌کند!
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که اخیرا رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به افزایش قیمت نرخ ارز گفته بود "افزایش نرخ در بازار ارز واقعی نیست و حتما تعدیل خواهد شد" و سخنگوی دولت نیز گفته بود همانطور که ناآرامی‌های اخیر موقتی بود، گرانی دلار نیز موقتی است، امروز قیمت دلار (در کانال‌های اعلام نرخ ارز) با عبور از ۴۱ هزار تومان به رکورد تاریخی ۴۲.۱۲۰ تومان رسید. 

همچنین در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۸۷۸ هزار تومان قیمت داشت و قیمت طلای ۲۴ عیار ۲ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان اعلام شد. هر مثقال طلا نیز در بازار ۸ میلیون و ۱۳۸ هزار تومان به فروش رفت.

براساس گزارش خبرآنلاین؛ در این میان، قیمت هر قطعه قیمت سکه امامی به ۲۰ میلیون و ۶۷۴ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه بهار آزادی ۱۹ میلیون و ۶۸۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۹ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان رسید.

با مشارکت مردم، نرخ تورم و ارز کاهش پیدا می‌کند

براساس گزارش خبرگزاری ایرنا؛ ابراهیم رئیسی امروز در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در تهران گفت: اطمینان دارم با مشارکت مردم، نرخ تورم و ارز حتما متفاوت خواهد شد و شرایط کاهشی پیدا خواهد کرد. تردید ندارم مردم هرجا حضور پیدا کردند، با کمک آنها بسیاری از این خواسته‌ها قابل انجام است.آن‌ها می‌گویند بالاترین فشار‌ها را در تاریخ به کشوری وارد کردیم، اما مجبوریم اعلام کنیم که این فشار‌ها شکست خورده است. ما حق عقب‌گرد نداریم. دلیل عصبانیت دشمن هم، همین پیشرفت‌هاست. 

البته رئیسی توضیح نداده است که مردم چگونه باید مشارکت کنند تا قیمت دلار و نرخ تورم کاهش پیدا کند. رئیس جمهور بارها دستور شناسایی و برخورد با عوامل نوسان بازار ارز را داده بود اما تاکنون تنها نتیجه این دستورات بازداشت چند دلال و افزایش بی سابقه قیمت ها در بازار و افزایش نرخ تورم بوده است.

دولت با دلار ۶۰ هزار تومانی هم احساس بحران نمی‌کند

آلبرت بغزیان، کارشناس مسائل اقتصادی نیز درباره افزایش بی سابقه قیمت دلار به سایت رویداد24 گفت: با پدیده‌ای روبرو هستیم که نمی‌تواند فقط دلیل اقتصادی داشته باشد؛ یعنی در حالی که سفره مردم هر روز کوچک‌تر از روز قبل می‌شود، عده‌ای با بی‌اعتنایی به گرفتاری‌های جامعه اصرار به ادامه روش‌های غلط خود دارند. انگار نه انگار که مردم دیگر حتی نمی‌توانند برای سفره حداقلی آرامشش خاطر داشته باشند.

این تحلیلگر اقتصادی می‌گوید: تعجب می‌کنم چرا بانک مرکزی اینقدر نسبت به افزایش نرخ ارز بی‌تفاوت است. وضعیت آنقدر آشفته است که نمی‌توانم برای کار دولت که اصرار به رها کردن ارز دارد، دلیل یا توجیهی بیاورم. این بن‌بست نگران‌کننده در حالی است که جلسه استیضاح خاندوزی در مجلس نشان داد، هیچ کس حاضر نیست این به هم ریختگی را گردن بگیرد.

بغزیان می‌گوید: اینکه بانک مرکزی نسبت به افزایش نرخ ارز بی‌تفاوت است، نشان می‌دهد که بانک مرکزی تحت فشار دولت است. در واقع وقتی می‌خواهند همه مشکلات را با عرضه اوراق ارزی و سپرده سهام رفع کنند، چطور می‌توانیم توقع باز شدن گره‌های کور معیشتی را داشته باشیم.  مشکل به حدی جدی است و با اوضاعی غیرقابل مهار مواجهیم که این مساله دلیل یا توجیه اقتصادی ندارد. برای گذر از این برهه هزینه‌ساز کمترین کار چیزی جز این نیست که با تلاش برای توافق از شر تحریم‌ها خلاص شویم. اما این مهم هم بعید است. چرا که اساسا به طور کاملا واضحی معلوم است، دولتی‌ها برچیدن تحریم‌ها را مهم و لازم نمی‌دانند و اصلا دغدغه‌ای برای رهایی کشور از حالت تحریمی ندارند.گروهی که تصمیم‌گیر هستند و زمام امور را در دست دارند، اولویتی مهمتر از سفره مردم دارند. به همین دلیل دولتی‌ها حتی با دلار ۵۰ یا ۶۰ هزار تومانی هم احساس بحران نمی‌کنند. مردم ایران امروز با مسئولانی مواجه هستند که هیچ ذهنیتی از اصول مدیریت و شرایطی که لازمه آرامش است، ندارند.

افزایش قیمت ها در بازار ارز و سکه در حالی است که وزیر اقتصاد دیروز گفته بود قیمت دلار تحت کنترل بانک مرکزی است!

واکنش رسانه های دولتی به افزایش قیمت دلار: صوری است!

خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا در واکنش به افزایش قیمت دلار خبری هماهنگ شده با عنوان "قیمت‌سازی صوری دلار در روز تعطیلی بازار" منتشر کرده‌اند و نوشته‌اند: طی ساعات گذشته خبری مبنی بر «عبور قیمت دلار از مرز ۴۲ هزار تومان» در رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شد.انتشار این خبر در حالی است که امروز تمامی بازارهای کشور تعطیل بوده و هیچ بازاری برای معامله ارز وجود ندارد که بتوان از قیمت‌های آن، نرخ واقعی بازار را بدست آورد. با این حال کانال‌های بدون هویت در فضای مجازی هر لحظه مشغول قیمت‌سازی برای دلار هستند؛ موضوعی که نشان می‌دهد قیمت‌های اعلامی در این کانال‌ها به هیچ عنوان برآمده از واقعیت‌های بازار نیست.

در ادامه این گزارش آمده  است: بخشی از جامعه تحت تاثیر قیمت‌های اعلامی این کانال‌ها و همچنین پیش‌بینی‌های فضایی آنها از نرخ ارز در آینده نزدیک اقدام به سرمایه‌گذاری پرخطر در ارز می‌کنند.نگاهی به قیمت‌های اعلامی در این کانال‌های بی‌هویت نشان می‌دهد قیمت‌های این کانال‌ها همواره با اختلاف محسوسی بالاتر از نرخ بازار آزاد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
4
153
مردم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
4
169
مشارکت مردم ؟!!!! چی چی چی ؟؟!! این مردم رو با ... و زندان کردند دشمن و اجنبی و صهیونیسم ...حالا مردم مشارکت کنند که مشکلاتی که رئیسی و امثالش با بی تدبیری ایجاد کردند حل بشه ؟! رئیسی با ...وزیر و سیاست بی کفایت بذاره و بعد...و بعد مردم بیان مشارکت کنند اوضاع خوب شه ؟!!!!!!! احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
5
136
چه خاکی توسرمون بریزیم بادلار ۶۰تومنی؟؟؟؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
9
180
اگر دنبال مشارکت مردم هست ، پیشنهاد میکنم از طریق رفراندوم پیگیر این موضوع باشند تا همه مشکلات درست بشه
یالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
3
144
فقط رفراندوم مشکل رو حل میکنه همه مشارکت خواهیم کرد افزایش قیمت دلار برای حل کسری بودجه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
2
144
از قطار پیشرفت شما ما فعلا" پیشرفت قیمتها را می بینیم .
پدرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
2
99
با این نحوه مدیریت ، کشور دچار بحران های گسترده ای شده که شاید چند دهه طول بکشد تا بتواند سرپا شود . از نظر من که امیدی باقی نمانده
علی معرف
|
United States of America
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
7
91
تا روابط دیپلماتیک با امریکا نباشه این قیمت میره بالا. این مساله با شعار قابل حل نیست. دست مردم هم نیست.‌
خود آقایون هم میدونن حرف من درسته.‌ حرف علمی رو‌محال ممکناته کسی بگه غلطه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
3
103
ریشه همه مشکلات اقتصادی انزوا از جامعه جهانی است. با این وضعیت که امروز هستش و هر روز یه قطع نامه ضد ایرانی تصویب میشه مطمن باشید وضع از اینی که هستش خیلی بدتر خواهد شد. همه ملت خواهان رفراندوم هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
4
107
هر کجا کم میارند مردم مردم میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
4
94
بانک مرکزی هر روز صبح نرخ دلار و ارز را به صرافی ها اعلام می کند و با افزایش قیمت دلار به دنبال کسری بودجه دولت هست، نود درصد ارز در دست دولته و مسلما اراده ای برای کاهش قیمت نداره و البته ما هم انتظاری از این دولت نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
3
108
شعور نباشه شعار هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
4
30
این سخن که بانک مرکزی هر روز به صرافی ها نرخ ارز آزاد را اعلام میکند واقعیت ندارد ارز مسافرتی را ممکن است اما نه ارز خیابان فردوسی ارز آزاد تابع عرضه و تقاضا است بانک مرکزی اگر ارزی داشته باشد و روانه بازار کند میتواند اثر گزاری کند که اکنون ندارد . هیچ را حلی بجز رفع تحریم ها برای خروج از این بحران سقوط پول ملی نداریم .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
3
57
آینده ای تاریک در انتظار ایران مگر...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
0
64
قدرت اول دنیا هستیم دیگه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین