کد خبر: ۸۱۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۰

طرح 6 ماده‌ای «گروه 20» برای مقابله با بحران اقتصادی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سران «گروه 20» در نشست روز شنبه خود در مورد طرحی 6 ماده‌ای برای مقابله با بحران اقتصادی جهانی موجود، به توافق رسیدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در بیانیه پایانی این نشست، بر توافق سران کشورهای عضو درمورد ضرورت اقدامات بیشتر برای ایجاد ثبات در نظام مالی به عنوان نخستین اولویت تأکید شده است. آنها همچنین اذعان کردند سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی یکی از دلایل ایجاد اقتصاد رو به ضعف بوده است.

سران «گروه 20» همچنین موافقت کردند، اقدامات مالی از جمله معافیت‌های موقت مالیاتی، کاهش نرخ مالیات‌ها و مشوق‌های گوناگون دیگر می‌تواند در کوتاه‌مدت منجر به تقویت اقتصاد داخلی شود؛ اگرچه بایست خط مشی چارچوب کنترل اقتصادی به‌گونه‌ای طرح شود که در طولانی‌مدت اقتصادی قوی و پایدار در برابر بحران‌ها و لرزه‌های آن، به بار بیاورد.

در این طرح همچنین فراهم‌آوردن دسترسی کشورهای نوظهور و درحال‌توسعه به بودجه کمکی مورد‌نیازشان از طریق تسهیلات مالی و راه‌های دیگر تأکید شده و اینکه در این میان «صندوق بین‌المللی پول» در این روند نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

سران کشورهای عضو «گروه 20» همچنین از «بانک جهانی» و دیگر مؤسسات بین‌المللی که می‌توانند وام بدهند خواستند با تمام ظرفیت مالی‌شان از توسعه و عمران در کشورهای فقیر پشتیبانی کنند.

در آخرین بخش از این طرح 6 ماده‌ای آمده است سران این کشورها موافقت کردند تا با اطمینان از برخوردار شدن «صندوق بین‌المللی پول» و «بانک جهانی» از منابع کافی برای کمک به مقابله با این بحران اقتصادی، تلاش کنند.

یک منبع نزدیک به این گفتگوها پیش‌تر اظهار کرد که سران «گروه 20» روز 31 مارس 2009 (11 فروردین 1388) را به عنوان روزی قرار داده‌اند که بایستی تا آن زمان طرح‌های عملی، کاربردی و کاملاً مشخص برای کارآمد‌سازی مقررات مالی جهانی و رفع نکات از دید افتاده و همچنین شفاف‌سازی هر چه بیشتر بازارها را ارائه دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین