کد خبر: ۸۱۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۳
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد:

احتمال تحقیق و تفحص از میراث فرهنگی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از احتمال اجرای تحقیق و تفحص توسط مجلس در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد. 

جواد آرین منش با اشاره به رخداد اخیر پیش آمده در همایشی با حضور مشایی، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که موجب واکنش برخی از علما و مراجع تقلید شد به خبرنگار پارلمانی آفتاب، گفت: «پس از این ماجرا تعدادی از نمایندگان، مجددا ضرورت تحقیق و تفحص از سازمان میراث فرهنگی را احساس کرده و این موضوع را که در گذشته مطرح بود اما در مقطعی مسکوت گذاشته شد را مجددا در دستور کار آوردند چراکه احساس می‌کنند لازم است نظارت بیشتری بر عملکرد این سازمان وجود داشته باشد». 

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به ابزارهای نظارتی مجلس برای برخورد با این‌گونه مسائل از جمله طرح سوال، انجام تحقیق و تفحص و استیضاح، گفت: «مشکلی که در ارتباط با سازمان میراث فرهنگی وجود دارد، این است که مسوول این سازمان معاون رییس جمهور است و معمولا در چنین مواردی باید شخص رییس جمهور مخاطب قرار گیرد که در این ارتباط مجلس از اینکه رییس جمهور را مخاطب قرار دهد امساک کرده، چراکه هدف مجلس تضعیف رییس جمهور نیست».
 
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در توضیح بیشتر درباره‌ طرح تحقیق و تفحص از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: «یک طرح در این زمینه پیش از این مطرح شده بود و به کمیسیون فرهنگی هم رسید اما بنا به مصالحی طراحان طرح آن را متوقف کردند اما مجددا طی روزهای اخیر درخواست طراحان طرح تحقیق و تفحص از سازمان میراث فرهنگی این بود که این طرح با یک بازنگری مجدد در کمیسیون فرهنگی مطرح شود». 

آرین منش این احتمال را مطرح کرد که طی روزهای آینده این طرح تحقیق و تفحص به صحن علنی مجلس آمده و تقدیم هیأت رییسه مجلس شود. 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در ارزیابی از احتمال رأی اعتماد مجلس به صادق محصولی وزیر پیشنهادی کشور ضمن برشمردن برخی ویژگی‌های مثبت محصولی در سطوح فرماندهی جنگ و سوابق وی در ارتباط با فرمانداری شهرستان و معاونت استانداری، گفت: «البته شبهاتی از سوی برخی نمایندگان خانه ملت درباره‌ی محصولی مطرح می‌شود که بخشی از این شبهات مربوط به ثروتی است که ایشان در طول سال‌های پس از انقلاب اندوخته است و البته انجام برخی معاملات شبهه‌انگیز وی نیز مورد بحث عده‌ای از نمایندگان مجلس شده است». 

آرین منش با اشاره به مسوولیت محصولی در انتخابات گذشته ریاست جمهوری به عنوان رییس ستادهای انتخاباتی احمدی‌نژاد، گفت: «برخی نگران عدم بی‌طرفی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری دهم هستند». 

وی همچنین به نامه همسر شهید باکری به برخی نمایندگان مجلس در این رابطه اشاره کرد و گفت: «برآیند کلی نظرات این است که حدود 70 درصد از اصولگرایان فردا به محصولی رأی می‌دهند اما 30 درصد از اصولگرایان به دلایل ذکرشده به وی رأی اعتماد نمی‌دهند و البته اقلیت مجلس نیز بعید است که به محصولی رأی دهند بنابراین پیش‌بینی می‌شود که محصولی یک رأی حداقلی را در جلسه رأی اعتماد فردا کسب کند».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین