کد خبر: ۸۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۳:۴۹

تبلیغات بر روی کف دست!

آفتاب‌‌نیوز :  در تازه ترين شيوه، "باران اطلاعات" مورد تحقيق قرار گرفته است که تبليغات را به صورت باران مجازی درمی آورد.

يک پروژکتور روی سه پايه ای بلند تصاويری از قطرات باران را نشان می دهد که به زمين می خورد و حرکاتی مواج را پديد می آورد. اگر مردم وارد اين منطقه به اصطلاح بارانی بشنوند و می توانند آگهی ها را روی کف دست خود ببينند.

محققان آزمايشگاه "سايبر سالوشن" متعلق به شرکت تلفن و تلگراف ژاپن عقيده دارند اين "باران" تبليغات می تواند برای جلب مشتری ايده آل باشد.

يوکو ايشی، پژوهشگر ارشد در اين پروژه تعامل انسانی، می گويد که وقتی باران می بارد، انسان ناخودآگاه کف دستش را زير قطرات باران باز می کند. مردم همچنين کف دستشان يادداشت می نويسند. برای همين کف دست نزديکترين ابزار اطلاع رسانی به انسان است."

به گفته خانم ايشی، همانگونه که اينترنت عرصه را برای آگهی های جهنده و تعاملی گشود، فناوری جديد می تواند کمک کند تا باران تبليغات روی کف دست محبوب شود. 

اين محقق افزود: "معمولا تبليغات به شما داده می شود، ولی اگر يک آگهی کف دست تان ظاهر شود، تجربه متفاوتی خواهد بود. هنگامی که پيام در حريم شخصی شما نمايان می شود، به آن بيشتر احساس تعلق خاطر پيدا می کنيد."

به عقيده وی، تبليغی که روی بدن مصرف کننده ظاهر می شود، می تواند او را متقاعد کند که آن پيام واقعا برای وی است.

محققان همچنين اميدوارند از اين "باران" برای هدايت مصرف کنندگان به سوی فروشگاه های خاص استفاده کنند. مسير تصاوير ارسالی را می توان بسته به نوع حرکت فرد تغيير داد، يعنی وی هميشه می تواند پيام را در زاويه مناسب دريافت کند.

آنها همچنين می گويند با اين فناوری می توان مردمی را که مقابل پارکهای تفريحی يا سينما به صف ايستاده اند، سرگرم نگه داشت.

خانم ايشی ابراز اميدواری کرد اين شيوه تا چند سال ديگر به اجرا در آيد.

البته مشکلاتی نيز هست، از جمله اين که چطور می توان پيام ارسالی را بيشتر روی کف دست نگه داشت يا مردم چگونه می توانند تصويری را که مايلند، بازگردانند و دوباره ببينند.

بزرگترين شرکت تبليغاتی ژاپن به نام دنتسو تخمين می زند که سال گذشته ارزش بازار تبليغات اين کشور به ۵۳ ميليارد دلار بالغ شد.

تحقيقات اين شرکت نشان می دهد که تبليغات در ژاپن پيوسته پيشرفته تر می شود. بنا به نتايج يک تحقيق، اينترنت تا سال ۲۰۰۷ از راديو به عنوان رسانه بزرگ تبليغاتی سبقت خواهد گرفت، هر چند کماکان پشت سر تلويزيون و مطبوعات باقی خواهد ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین