کد خبر: ۸۱۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۱
اسماعیل هنيه:

تلاش‌ها برای گفتگوی فلسطينی‌ها پايان نیافته

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «اسماعیل هنیه»، نخست‌وزیر منتخب فلسطین، اعلام کرد: «تلاشهای مصر برای گفتگوی فلسطینی‌ها با هدف ایجاد آشتی ملی با شکست روبرو نشده است».

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «اسماعیل هنیه» دوشنبه‌شب در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اینکه تلاش‌های قاهره برای گفتگوی ملی فراگیر گروه‌های فلسطینی با هدف آشتی ملی متوقف نشده است تأکید کرد این گفتگوها تنها به سبب برخی مشکلات و چالش‌ها به تعویق افتاده است.

«اسماعیل هنیه» در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: «گفتگوی پیشین گروه‌های فلسطینی که قرار بود 10 نوامبر (دوشنبه گذشته؛ 20 آبان) برگزار شود، به سبب بروز برخی مشکلات و در صدر آن اقدامات تشکیلات خودگردان علیه اعضاء و هواداران جنبش «حماس» در کرانه باختری رود اردن به تعویق افتاده است».

نخست‌وزیر منتخب فلسطین از اقدامات «عمرو موسی»، دبیر کل اتحادیه عرب، درباره نظارت کشورهای عربی برای گفتگوی ملی فلسطین و پشتیبانی از تلاشهای مصر تقدیر کرد.

خبر‌ها حاکی است دولت حماس بر ادامه گفتگوی فراگیر فلسطینی‌ها تاکید کرد.

وی یادآور شد: «از‌سرگیری گفتگوی ملی نیازمند ایجاد فضای مناسب است تا موفقیت و دستیابی به اهداف مورد نظر برای برقراری آشتی ملی واقعی فلسطین تضمین شود».

گفتنی است جنبش «حماس» در اعتراض به ادامه حملات نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین و بازداشت اعضای این جنبش در کرانه باختری رود اردن، در آستانه برگزاری گفتگوی قاهره در تاریخ 10 نوامبر گذشته، اعلام کرد که در این گفتگو‌ها شرکت نمی‌کند.

در پی تصمیم جنبش «حماس»، دولت مصر نیز برگزاری گفتگوی ملی فراگیر گروههای فلسطینی را در قاهره به تعویق انداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین