کد خبر: ۸۱۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۰

موسویان به افروغ: گذشت کردم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر سید حسین موسویان، در پاسخ نامه دکتر عماد افروغ با تائید این مطلب که عده‌ای از جوانان مخلص و دلسوز هم ناخواسته قربانی یک جریان مرموز شده و با انتشار دروغ‌های عجیب و غریبی درباره او مرتکب گناهی بزرگ شدند، با گذشت از حق خود، از شکایت علیه مدیر سایت «عدالتخانه» صرفنظر کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، متن کامل این نامه بدین شرح است:

باسمه تعالی
استاد محترم جناب آقای دکتر عماد افروغ؛
 
با سلام 
مرقومه شریف را به دقت مطالعه کردم. مستحضرید که از زمان بازداشت من در تاریخ 10/2/1386 تا زمانی که معاون امنیت دادستان تهران و قاضی پرونده، قرار خود مبنی‌بر بیگناهی بنده نسبت به هر سه اتهام موجود در پرونده را در تاریخ 4/9/1386 صادر نمود، توسط یک جریان مرموز، گسترده‌ترین اتهامات ناروا و دروغ به‌طور هدفمند و سازمان‌یافته به شرح زیر در رسانه‌ها مطرح شد: 

1. موسویان برخی از مصوبات سرّی شورای عالی امنیت ملی را به بیگانگان داده است.
2. موسویان یک سند فوق سرّی نظام را به سفارت انگلیس در تهران داده است.
3. موسویان اسناد مهمی در مورد پرونده هسته‌ای به بیگانه داده است.
4. موسویان اطلاعات پایگاه‌های نظامی ـ امنیتی ایران در اروپا را به سرویس اطلاعاتی انگلیس (MI6) داده است.
5. اتهام جاسوسی موسویان تأیید شد.
6. موسویان در یکی از مکالمات تلفنی خود بر تسریع طرف‌های غربی بر صدور قطعنامه در سازمان ملل تأکید کرده است.
7. موسویان در یک مکالمه تلفنی به طرف خارجی گفته که با پشتیبانی شما مجلس هشتم را فتح خواهیم کرد.
8. موسویان در یک مذاکره پنهانی برخی از هزینه‌های مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را از انگلیس گرفته است.
9. موسویان اسناد اسرار نظام را به بیگانه داده است.
10. موسویان برخی از اسناد دورة قبل وزارت اطلاعات را به انگلیسی‌ها داده است.
11. موسویان با یک دیپلمات امریکایی به مدت طولانی ارتباط داشته است.
12. موسویان از همکاری با مرکز تحقیقات استراتژیک منع شده و در آینده هم حق همکاری با این مرکز را ندارد.
13. اتهام موسویان، اتهام اقتصادی و تخلف مالی است.
14. موسویان مانع بازگشت سیروس ناصری به ایران شده است.
15. موسویان اسناد مهمی به اروپایی‌ها داده است.
16. موسویان در سفرهای خارجی با اعضای سرویس‌های اطلاعاتی اروپا ملاقات داشته و اطلاعات داده است.
17. وزیر اطلاعات جرم جاسوسی موسویان را محرز دانست.
18. موسویان جهت شایعه‌سازی، گزارشات دروغ در مورد سازش دولت با اروپاییان به خبرگزاری‌ها می‌داده است.
19. موسویان در امضای معاهده CTBT بدون اجازه و تصویب مجلس دخالت داشته و خیانت کرده است.
20. موسویان به اشتباهات خود اعتراف کرده است. 

این اتهامات دروغ در حالی در گسترده‌ترین سطح منتشر می‌شد که:
اولاً: ابداً در پرونده وجود خارجی نداشت، وزارت اطلاعات و دادستانی همچنین ادعاها یا اتهاماتی را حتی با بنده مطرح هم نکرده بودند. 

ثانیاً: بسیاری از این اتهامات ضربه به آبرو و حیثیت نظام و انقلاب و کشور در سطح جهانی بود. 

ثالثاً: جریان مرموز مذکور در لباس مدعیان انقلاب و ارزش‌های اسلامی به‌طور کاملاً آشکار و با حداکثر توان تلاش نمود که با ایجاد چنین فضایی، برخی از بزرگان و چهره‌های برجسته و شاخص روحانیت، کشور، انقلاب و نظام را مورد ناجوانمردانه‌ترین تهمت‌ها و افترائات قرار داده و در جهت اهداف سیاسی خود، بهره‌برداری کند. 

به‌طور قطع چنین پدیده‌ای پس از انقلاب، بی‌سابقه بود و بدیهی است همان‌طور که جنابعالی مرقوم فرموده‌اید، عده‌ای از جوانان مخلص و دلسوز هم ناخواسته قربانی این ماجرا شدند و این دروغ‌های عجیب و غریب را منتشر کرده و مرتکب گناهی بزرگ شدند. امام صادق (ع) فرمود:
هر که ایمان به خدا و روز قیامت دارد، در محل ریبه و تهمت نایستد. 

همچنین امام صادق (ع) فرمود:
هر که حکایتی نقل کند بر ضرر مؤمنی و مقصودش این باشد که او را چرکین کند و آبروی او را بریزد تا از چشم مردم بیفتد، خدا او را از بستگی خود براند و به بستگی با شیطان بکشاند و شیطان هم او را بپذیرد. 

و اینکه احادیث و روایات متعدد از معصومین علیهما سلام نقل شده که حرمت آبروی مؤمن بالاتر از حرمت کعبه و بالاتر از حرمت خون مؤمن است و... 

شکایت‌های من از برخی از رسانه‌ها به‌خاطر روشن شدن حقیقت نیست، زیرا که برای من روشن است که چنین اقدامی نمی‌تواند موجب روشن شدن ابعاد این ماجرای عظیم گردد. 

من از ابتدای ماجرای بازداشت صرفاً به‌خاطر مصالح و منافع ملی کشور در مورد محتوای پرونده سکوت کرده و موضوع را به حق‌تعالی واگذار نموده‌ام که «اِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصاد: به راستی که پروردگارت در کمین است». 

خدای عزوجل فرموده: هر که بنده مؤمنم را خوار کند و آزار دهد، آشکار به جنگ من برخاسته است. بلکه خدای را گواه می‌گیرم که با مشاهده چنین سیل بی‌سابقة تهمت و افترا، تصمیم گرفتم به تکلیف دینی خود عمل نموده و برای دفاع از ارزش‌های دین مقدس اسلام و نیز جهت مبارزه با یکی از آفت‌های بزرگ فعلی انقلاب یعنی رواج افسارگسیخته تهمت و دروغ و افترا، از رسانه‌های مذکور شکایت کنم تا بدین‌وسیله در جهت حفظ ارزش‌های اسلامی قدمی برداشته باشم. 

رسول اکرم فرمود:
آیا شما را از بدترین افرادتان آگاه نکنم؟ عرض کردند چرا ای رسول خدا. فرمود: کسانی که سخن‌چینی می‌کنند، آنان که میان دوستان جدایی می‌افکنند، کسانی که برای افراد پاک و بی‌گناه عیب می‌تراشند. 

اما اکنون که جناب‌عالی شهادت داده‌اید، مدیر «سایت عدالتخانه» از جوانان دلسوز جنبش عدالتخواه دانشجویی است و با توجه به مطالبی که اخیراً در این سایت مشاهده کرده‌ام، با الهام از تعالیم عالیه اسلام و قول رسول اکرم (ص) که فرمود:
هر که تیغ ستم کشد به همان شمشیر کشته شود و هر کس برای برادر خویش چاهی کَنَد، در آن افتد. هر که مهربانی نکند، بدون مهربانی نشود و هر که پوزش کسی را نپذیرفت خداوند پوزش او را نخواهد پذیرفت. 

درخواست حضرتعالی را اجابت نموده و با گذشت خود، از رئیس محترم دادگاه درخواست می‌نمایم که نسبت به حکم محکومیت آقای امیر تفرشی، قرار موقوفی تعقیب ایشان را صادر نمایند. 

سید حسین موسویان
27/8/1387
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
0
0
با سلام
واقعا هم از نامه‌ی آقای دکتر افروغ و هم از نامه آقای موسویان لذت فراوانی بردیم. ممکن است آقای افروغ و موسویان در دو طیف کاملا متفاوت باشند، ولی هر دو مسلمان و دلسوز این انقلاب هستند به همین دلیل هم درخواست منطقی دکتر افروغ پاسخ منطقی دکتر مسویان را به همراه دارد.
واقعا امیدوارم خداوند دست جریاناتی را که به آقای موسویان تهمت زدند را در پیشگاه ملت ایران باز کند تا دیگر کسی جرات نکند با آبروی یک مسلمان به این راحتی بازی کند.
عبد
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
0
0
افرين بر تو اي شير مرد كه همچون علي (َع) از دست دشمنان خود ضربه خوردي وبخاطر خدا وارزش بزرگ بخشش دشمنانت را بخشيدي.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
0
0
ما كه نفهميديم بالاخره اين ياره تبرپه شد يا نه؟
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
0
0
خدا خيرت دهد و بدان با اين ترفندها ابروي مومن نخواهد رفت و عزيز خواهد شد. انشاء ا...
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
0
0
هر از گاهی تابش نور محبت و رافت انقلابی و اسلامی گرمی دوباره ای به قلوب خسته ما از بداخلاقی ها و تهمتها و کج فهمیها می دهد و آرزویمان اینست که پنجره صدا و سیما به روی این رفتارها باز شده تا غبارها از صافی قلوب اهل معرفت و محبت کنار رفته یکبار دیگر همه همدیگر را در کنار هم و رفیق و یار هم ببینند. آقای موسویان عزیز خدا شما را در دنیا و آخرت سربلند و خشنود سازد که دل ما را شاد کردی و چشمانمان را روشن.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
0
0
اقدام آقاي موسويان بسيار با ارزش است ِ لاكن صد افسوس كه امروز آنكه افترا ميزند و تخريب مي كند و احد الناسي را انسان و صاحب فكر قلمداد نمي كند بر مسند نشسته و كساني هم مسلك و هم قواره خود كه بي شك در شان اين نظام نيستند را در والاترين مساند حكومتي نشانده است و ديگر اين ارزشها جايگاهي ندارد
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
0
0
اين تمام روايات از ابروي مومن فقط شامل موسويلن است و بقيه برو بچ
امثال كردان ها كه از نظر اقايان ادم حساب نميشن
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
0
0
ومكروا و مكر ا... و ا... خير الماكرين
كسي كه براي خدا كاركند خدا نيز او را كمك خواهد كرد و درغگويان رسوا خواهند شد و بدانيد از چشمان تيز بين مردم هم پنهان نمي ماند
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۹
0
0
يك نفر نمي‌خواهد بگويد اين جريانات چي هستند!؟ كي هستند؟ كجا هستند؟ جن هستند يا انس؟ قدرت فرازميني دارند كه هيچ كس با آنها نمي‌تواند مقابله كند؟
من از جريانات سر در نمياورم اما از دولت و اطرافيانش در اين مدت كلي تهمتها به آقاي موسويان شنيدم. خيلي چيزها را هم قرار بود افشا كنند!! و...
خلاصه دولتي كه شعارش مبارزه با جريانات بود خودش الان جرياني شده براي خودش!!
ديگر حالم از هر چي جريانات است به هم مي‌خورد!
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۹
0
0
دوستي دعا كرد : خداوند دست جریاناتی را که به آقای موسویان تهمت زدند را در پیشگاه ملت ایران باز کند تا دیگر کسی جرات نکند با آبروی یک مسلمان به این راحتی بازی کند. // عرض كنم اگر آن دست ، آن دست باشد چه ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین