کد خبر: ۸۱۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۹

بیانیه کانون وکلای دادگستری مرکز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کانون وکلای دادگستری مرکز در بیانیه ای به اتفاقی که در چند روز گذشته به وقوع پیوسته، پاسخ داد. 

 به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، متن این بیانیه به این شرح است: «در تاریخ 27/8/1387 بیانیه‌ای از سوی گروهی به نام «کانون مدافعان حقوق بشر» زیر عنوان «استقلال کانون وکلا را پاس داریم» انتشار یافته است، که در آن از «ایجاد بسیج و استقرار نیروهای نظامی در کانون وکلا»‌سخن به میان آمده و آن را خلاف اصل استقلال کانون وکلا اعلام کرده‌اند. برای آگاهی وکلای محترم دادگستری اعلام می‌گردد، که این اظهارات که دستمایه رسانه‌های خارجی قرار گرفته، هیچگونه پایه و اساسی ندارد و کاملا خلاف واقع است.

کانون‌های وکلای دادگستری در کشور ما برپایه قانون اسفندماه سال 1333 و قوانین دیگری که در این زمینه تصویب شده‌اند دارای استقلال هستند و اداره امور آنها در همه زمینه‌ها تنها و منحصرا از سوی هیات‌های مدیره برگزیده وکلای دادگستری انجام می‌شود و البته یک‌یک وکلای محترم دادگستری در سراسر کشور با تمام وجود حافظ و نگهبان این استقلال که دستاورد وکلای دادگستری ایران و جهان است، می‌باشند.

کانون وکلای دادگستری در راستای انجام وظایف قانونی خود دارای همکاری مثبت و سودمندی با قوای‌سه‌گانه کشور است و از استقلال و یکپارچگی خود دفاع و حفاظت می‌کند.

بنابراین انتشار اینگونه بیانیه‌ها و القاء شبهاتی که زمینه‌ساز نگرانی اذهان شهروندان و وکلای محترم دادگستری است، تنها می‌تواند به استقلال کانون و روابط کانون با سازمان‌های سیاسی کشور آسیب رساند. انتظار کانون وکلای دادگستری مرکز این است که بدون مشورت و همفکری با هیات‌های مدیره کانون‌ها، از انتشار هرگونه بیانیه‌ای که به اعتبار، حیثیت و استقلال کانون وکلا آسیب رساند، خودداری شود».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین