کد خبر: ۸۱۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۶
نخست‌وزیر سابق فرانسه گفت:

باید خطرات را به فرصت‌ها تبدیل کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست‌وزیر سابق فرانسه، گفت: «برای از بین بردن چالش‌ها و مشکلات در سال 2009 با گسترش همکاری‌های کشورها، باید خطرات را به فرصت‌ها تبدیل کنیم».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، دومنیک دوویل‌پن صبح امروز با شرکت در اجلاس کلان شهرهای آسیایی در خصوص برگزاری این اجلاس، گفت: «چالش‌های شهرنشینی و مشکلات مربوط به حمل و نقل عمومی را در شهرهای بزرگ باید با ارائه راهکارها رفع کنیم، به طور مثال در کشور هند کمیسیونی برای حل معضل حمل و نقل عمومی ایجاد شده است، همچنین در تهران راه‌اندازی مترو از اقدامات مهم در راستای حل چنین مشکلاتی محسوب می‌شود». 

وی اظهار داشت: «یکی از چالش‌های شهرنشینی مدیریت شهری است که باید در ابعاد اساسی پیوستگی، سادگی و روشن بودن قرار گیرد». 

وی در ادامه، گفت: «پیوستگی اجتماعی و توزیع مناسب سرمایه‌ها برای مقابله با فقر و از بین بردن فاصله طبقاتی و تضادها بسیار مهم است». 

نخست‌وزیر سابق فرانسه در این‌باره به اقدامات کشور کره در سئول اشاره کرد و گفت: «اقدام یک جانبه محکوم به شکست است. هیچ امری در دنیای امروز به اندازه تقسیم تجربیات و مبادله تجربه مهم نیست». 

وی در ادامه به وقوع رنسانس شهری در اروپا اشاره کرد و گفت: «اولین توسعه شهری در قرن هفدهم و هجدهم ایجاد شد و شهرهای اروپایی به دیالوگ و رویارویی توجه زیادی داشتند. ضمن اینکه لندن و پاریس از جمله شهرهای اروپایی بودند که در زمینه شهری دچار تحولات زیادی شدند. امروز باید تلاش‌های بیشتری انجام دهیم تا نیازهای جدید را برطرف سازیم. باید شیوه‌های جدید مدیریتی ایجاد کنیم تا بتوانیم با این نوع مشکلات مقابله کنیم». 

نخست وزیر سابق فرانسه در رابطه با روابط منطقه‌ای کشورها با یکدیگر، تأکید کرد: «با جمع کردن تجربیات در مناطق می‌توانیم تصمیم‌گیری‌های مناسبی را انجام دهیم». 

نخست وزیر سابق فرانسه با بیان اینکه باید نیرویی برای ارائه پیشنهادات در سطح کشورهای منطقه‌ای ایجاد شود، گفت: «باید با استفاده از ابزارها و استقلال‌های لازم بتوانیم با اخذ تصمیم‌گیری‌های مناسب شرایط خوبی را فراهم کنیم». 

وی افزود: «با ارزیابی معیارها و شناسایی طبقه‌بندی می‌توانیم به موفقیت برسیم». 

نخست وزیر سابق فرانسه با تأکید بر تعاملات مسئولان سیاسی با یکدیگر، گفت: «برای اینکه بتوانیم در تصمیم‌گیری‌ها و پروژه‌ها موفق شویم ارائه الگوی واحد مناسب نیست و باید این مسئله را تقویت کنیم». 

وی افزود: «چیزی که ما با آن روبه‌رو هستیم شهری است با جنبه‌های انسانی که افراد مختلفی را در خود جای می‌دهد. بنابراین باید اقدام مهمی از سوی ما انجام شود تا چالش‌های کلی را از بین ببریم ضمن اینکه نباید تنوع فرهنگی و ویژگی هویت شهری را فراموش کنیم». 

وی در ادامه در ارتباط با تعامل بین شمال و جنوب، گفت: «باید خطرات را در سال 2009 به فرصت‌ها تبدیل کنیم تا نمونه‌ای برای گفتگو بین ملت‌ها و دولت‌ها و همچنین مناطق شمال دنیا باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین