کد خبر: ۸۱۸۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان در فضای مجازی خبر داد.
شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ احسان بهمنی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کرده و صفت های ناشایستی را به وی نسبت داده و این موضوع زندگی شخصی وی را به شدت تحت تاثیر قرار داده پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذا اظهارات شاکیه با بررسی های تخصصی و اطلاعاتی انجام شده متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی احضار شد. این مسئول انتظامی اظهار داشت : متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد و در خصوص موضوع اظهار بی اطلاعی می کرد که پس از مشاهده ادله دجیتال به جرم خود اعتراف و عنوان داشت که تنها به علت مشکلات شخصی با شاکی مرتکب این عمل مجرمانه شده است.

سرهنگ بهمنی خاطرنشان کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راهی مناسب برای عقده گشایی و تسویه حساب های شخصی نیست و برای اینکه بتوانیم به سلامت فضای مجازی کمک کنیم و از نامساعد بودن این فضا جلوگیری کنیم نباید این فضا را فضایی برای هتک حیثیت، توهین و اهانت ، انتقام جویی و ... برای کاربران تبدیل کنیم و به یاد داشته باشیم افرادی که موجب بر هم زدن نظم فضای مجازی می شود مجرم تلقی شده که سوء استفاده از فیلم و عکس های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از شایع ترین جرایم در فضای مجازی است و برابر قانون با افراد متخلف و مجرم برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان عموم شهروندان بویژه کاربران فضای مجازی خواست در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست های مردمی و یا با شماره گیری 096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین