کد خبر: ۸۱۸۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

قالیباف: سوءتفاهمات میان ایران و آذربایجان برطرف شد

تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این اواخر سوء‌تفاهم‌هایی با جمهوری آذربایجان پیش آمده بود که این مسائل نیز برطرف شد و قرار شد در آینده سفری به باکو داشته باشم، همچنین مقرر شد این نشست‌ها تداوم داشته باشد.
قالیباف: سوءتفاهمات میان ایران و آذربایجان برطرف شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد در سخنانی اظهار کرد: این اواخر سوء‌تفاهم‌هایی با جمهوری آذربایجان پیش آمده بود که این مسائل نیز برطرف شد و قرار شد در آینده سفری به باکو داشته باشم، همچنین مقرر شد این نشست‌ها تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به دیدار‌ها و گفتگو‌های صورت گرفته در این اجلاس با مقامات بلندپایه حاضر افزود: سفری فشرده و پرکار به کشور ترکیه صورت گرفت. این اجلاس که در ادوار گذشته به دلیل پاندمی کرونا به صورت غیرحضوری انجام می‌شد، امسال با حضور ۴۴ هیأت پارلمانی در سطوح مختلف از کشور‌های آسیایی برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست سه‌جانبه بین روسای مجالس جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان و ترکیه در حاشیه اجلاس APA بیان کرد: در حاشیه این اجلاس نشست‌هایی به طور خاص با روسای مجالس آذربایجان و ترکیه به صورت دوجانبه و سه‌جانبه داشتیم که در نشست سه جانبه موضوعات مربوط به حمل و نقل و ترانزیت کالا و انرژی بین ۳ کشور مورد تأکید قرار گرفت.

قالیباف خاطرنشان کرد: گفتگو‌ها برای مسیر‌های ترانزیتی شمال - جنوب و شرق - غرب صورت گرفت و مقرر شد نشست‌های سه جانبه در سطح وزرای خارجه، دفاع و سران شکل گرفته و بحث‌های مرتبط با حمل و نقل، ترانزیت و تجارت نیز مورد توجه قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین