کد خبر: ۸۱۸۵۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
ریاحی دچار افت فشار خون شده و توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد

توضیحات خانه سینما درباره وضعیت کتایون ریاحی؛ در دادگاه چه گذشت؟

در پی مطالب مطرح شده درباره دادگاه خانم کتایون ریاحی از هنرمندان سینما و مطلب مطرح شده درباره غیاب نماینده خانه سینما، توضیحاتی درباره جزییات این اتفاق از سوی کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما ارایه شد.
توضیحات خانه سینما درباره وضعیت کتایون ریاحی؛ در دادگاه چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

در پی مطالب مطرح شده درباره دادگاه خانم کتایون ریاحی از هنرمندان سینما و مطلب مطرح شده درباره غیاب نماینده خانه سینما، توضیحاتی درباره جزییات این اتفاق از سوی کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما ارایه شد.

متن کمیته بدین شرح است: مطلع شدیم که امروز ۲۱ دی ماه جلسه رسیدگی به اتهامات انتسابی به سرکار خانم کتایون ریاحی بوده است؛ اگرچه این کمیته رسما از تاریخ جلسه مطلع نبوده است، ولی لازم به توضیح است خانه سینما مدت‌ها پیش از مقامات قضایی درخواست حضور یک نماینده در جلسات محاکمه اعضا خود را داشته که هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.

بنا به اظهار سرکار خانم کتایون ریاحی، جلسه رسیدگی با حضور دوربین فیلمبرداری بوده که پس از قرائت اتهامات، ایشان دچار افت شدید فشار خون شده و توسط اورژانس سریعا به مرکز درمانی منتقل شده‌اند، و جلسه رسیدگی با حضور وکلای ایشان ادامه یافته است.

کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما اطمینان یافته که حال عمومی ایشان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

لازم به ذکر است کمیته مذکور به صورت روزانه فهرست هنرمندان نیازمند حمایت حقوقی و قضایی را بروزرسانی کرده و در جلسات با مقامات قضایی در خصوص تک تک این افراد گفتگو و رفع اتهام و برائت ایشان را مطالبه می‌کند.

آخرین جلسه در این خصوص اوایل هفته جاری و با یکی از مقامات عالی رتبه قوه قضائیه برگزار شد و امروز نیز کمیته حمایت حقوقی خانه سینما پیگیر ۲ پرونده دیگر بوده است.

این کمیته وظیفه ذاتی و صنفی خود می‌داند تا رفع اتهام و اعاده حیثیت از همه سینماگران از جمله سرکار خانم کتایون ریاحی فعالیت خود را با درخواست سینماگران و نظر وکلایشان انجام دهد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

با آرزوی سلامتی کامل برای خانم کتایون ریاحی و رفع اتهام از ایشان و سایر هنرمندان دارای پرونده قضایی، مجددا از همه سینماگرانی که به هر نحو دارای پرونده قضایی در رابطه با وقایع اخیر هستند، درخواست می‌کنیم هرگونه تغییر در رسیدگی پرونده قضایی خود را به کمیته حمایت اطلاع دهند تا این کمیته فرصت لازم برای حضور در محاکم و مشاوره به سینماگران را داشته باشد.

در دادگاه چه گذشت؟

خبرگزاری قوه قضائیه(میزان) نیز با اعلام برگزاری دادگاه کتایون ریاحی، نوشت: دادگاه رسیدگی به اتهامات کتایون ریاحی که به قید وثیقه آزاد شده بود، ۲۱ دی ماه در دادگاه انقلاب تهران با حضور وکلای وی و فرزندش برگزار شد.

در ابتدای دادگاه نماینده دادستان کیفرخواست صادره برای کتایون ریاحی را قرائت کرد.

طبق اعلام نماینده دادستان دادگاه بر اساس کیفرخواست صادره، مستندات پرونده بدست آمده از فعالیت متهم در شبکه‌های اجتماعی، اتهامات او شامل اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی و تشویق به فساد بود که از نظر دادگاه و در راستای ماده ۳۴۱ این ماهیت را ترغیب و تشویق مردم به اعمال منافی عفت در فضای مجازی در نظر گرفته شد.

بعد از قرائت کیفرخواست، وکیل مدافع کتایون ریاحی به دفاع از موکلش براساس اتهامات صادره در کیفرخواست پرداخت.

در حین برگزاری دادگاه، کتایون ریاحی دچار افت فشار شد که در تماس با اورژانس و مراجعه تکنسین‌های این سازمان وی برای انجام درمان به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شد.

در پایان قاضی ختم جلسه را اعلام و خطاب به وکلای متهم ریاحی گفت: لایحه خود را به دادگاه تحویل دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
22
144
...ببینید چه اتهاماتی بهش نسبت دادند که حالش بد شده

واقعا شرم ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
196
27
حالا حالاها باشما سلبریتی های ...کار داریم در مقابل قانون دست پاتون از دست میدید خخخخ
ناشناس
|
Sweden
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
9
99
بعد از دادگاه حمید نوری شکایت می کنند اینها کوچیکترین حق ادمها که داشتن وکیل رو رعایت نمی کنند بعد این داستانها رو می گن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین