کد خبر: ۸۱۸۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مقامات ایران

یک رسانه آمریکایی جزئیاتی از بسته تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه ده‌ها شخصیت و نهاد ایرانی منتشر کرده است.
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مقامات ایران
آفتاب‌‌نیوز :

یک رسانه آمریکایی مدعی شده به پیش‌نویس اسنادی دست یافته که نشان می‌دهند اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌های جدید علیه ۴۰ فرد و نهاد ایرانی را در دست بررسی دارد.

وبگاه پولیتیکو نوشته رایزنی درباره این تحریم‌ها در چارچوب اقدامات اتحادیه اروپا به «اعتراضات اخیر» در ایران است.

رسانه آمریکایی نوشته اسنادی که مربوط به این تحریم‌ها هستند در ۲۷ صفحه تنظیم شده‌اند و شامل اطلاعاتی در حمایت از تحریم‌های پیشنهادشده علیه اشخاص و نهاد‌های مذکور هستند. اکثر این اطلاعات، «گزارش‌های رسانه‌ای» هستند.

مطابق این اسناد، اتحادیه اروپا تحریم ۱۷ فرد را در دست بررسی دارد که برخی از آن‌ها فرمانداران مناطق مختلف هستند و سایرین را یک نماینده مجلس و یک مقام بلندپایه در معاونت برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی تشکیل می‌دهند. برخی از مقام‌های فعلی و سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ر این فهرست قرار دارند.

«سید حمید سجادی هزاوه»، وزیر ورزش جمهوری اسلامی ایران از جمله شخصیت‌هایی است که در این فهرست گنجانده شده. در اسناد اتحادیه اروپا ادعا شده حمید سجادی ورزشکاران ایرانی را به سکوت وادار کرده است.

در میان ۲۰ سازمانی که پیشنهاد تحریم آن مطرح شده نام «اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» نیز قرار دارد.

۱۲ نفر از مقام‌های منطقه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز جزو این فهرست تحریمی هستند.

دوشنبه این هفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به احضار سفیر تهران در برلین، گفته بود که هدف آن‌ها توافق با سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بر سر بسته چهارم تحریم ایران است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش مواضع و اقدامات کشور‌های غربی را «غیرسازنده» خوانده و گفته بود برخی مقامات اروپایی به اهداف حزبی بیش از منافع ملی کشورشان توجه دارند.

اتحادیه اروپا در آخرین اقدام خود ماه گذشته ۲۱ فرد و نهاد را در ارتباط با اغتشاشات اخیر در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود. این اتحادیه در همان روز ۴ فرد و ۴ نهاد دیگر را هم با ادعای ارسال پهپاد از ایران به روسیه تحریم کرد.

جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به اقدامات کشور‌های اروپایی ماه پیش تحریم‌هایی را اشخاص و نهاد‌های اتحادیه اروپا اعمال کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین