کد خبر: ۸۱۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۷

گزارش فیلم‌های آخر هفته در تلویزیون

9 فیلم در تعطیلات آخر هفته از تلویزیون پخش می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم‌های تاریکی، دره روشنایی، نیشتمان، شب شعله‌ها، او تو را می‌بیند، بوسه باران، شرگار، زندگی حقیر و روی خط صفر در تعطیلات آخر هفته از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌روند. 

به گزارش سرویس هفت هنر آفتاب به نقل از مهر، فیلم تلویزیونی «دره روشنایی» پنجشنبه هفتم آذر ساعت 22 در قالب برنامه سینما یک از شبکه اول پخش می‌شود. این فیلم سال 2007 به کارگردانی برنت شیلدز به مدت 97 دقیقه ساخته شد. کریس کلاین، گرچن مول، زاک میلز و جی ا. ساندرز در این فیلم آمریکایی نقش‌آفرینی می‌کنند که در رشته فیلمبرداری نامزد دریافت جایزه امی بود.

در خلاصه داستان فیلم «دره روشنایی» آمده است: «سربازی کارآزموده در جنگ جهانی دوم، پس از پایان جنگ برای یافتن خانواده‌اش به خانه بر می‌گردد. او در راه با پیرمردی برخورد می‌کند که بعدها پی می‌برد، سالها پیش مرده، او را به منطقه‌ای آرام با مردمی مهربان دعوت می‌کند. پدر و مادر سرباز ...»

فیلم تلویزیونی«تاریکی» جمعه هشتم آذر ساعت 16 از شبکه یک روی آنتن می‌رود. این فیلم به کارگردانی خسرو معصومی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی تهیه شده است. داستان «تاریکی» درباره فردی به نام ساسان کمالی است که با نیرنگ مردم را فریب داده و پول هنگفت به جیب می‌زند و فرار می‌کند. او هنگام فرار تصادف می‌کند و وارد شهر تاریکی می‌شود و ...

حسین یاری، غزل صارمی، سیمین خرم، جمشید گرگین، مهرداد فلاحتگر، قدرت دلاوری و ناصر بنایی در «تاریکی» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «نیشتمان» از تولیدات مرکز کردستان پنجشنبه هفتم آذر ساعت 23:50 از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی فرهاد مسکوک ساخته شده و هانا نامداری و مسعود یوسفی نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان فیلم «نیشتمان» آمده است: «نیشتِمان دختری جوان و اهل حلبچه است که هنگام جنگ ایران و عراق همه افراد خانواده‌اش را در بمباران شیمیایی حلبچه از دست می‌دهد. در این جنگ، ریه‌های او نیز آسیب می‌بیند. پس از بمباران، خانواده‌ای او را به فرزندی می‌پذیرند و در یکی از شهرهای مرزی بزرگ می‌کند و ...»

فیلم سینمایی «شب شعله‌ها» جمعه هشتم آذر ساعت 17:30 از شبکه دو روی آنتن می‌رود. این فیلم تولید سال 2006 گواتمالا و مدت زمان آن 82 دقیقه است. این فیلم درام را رافائل روسال کارگردانی کرده و جیاکومو بونافینا، دانری گودیل و میریام آرناس در آن بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان فیلم «شب شعله‌ها» آمده است: «9 نفر از نیروهای مبارز طرفدار مردم در روستایی به نام لاس کروسس برای محافظت مردم بومی، در کنار آنها زندگی می‌کنند. نیروهای ارتش حامی دولت به روستایی به نام اسپرانزا حمله کرده و مردم آنجا را در نهایت قساوت و بی‌رحمی قتل عام می‌کنند. یکی از بومیان که موفق می‌شود فرار کند خود را به روستای لاس کروسس رسانده و خبر حمله ارتش را به مردم بی‌دفاع اسپرانزا می‌دهد تا آنان خود را برای دفاع آماده کنند ... »

فیلم تلویزیونی «او تو را می‌بیند» جمعه هشتم آذر ساعت 21 به جای «مرگ تدریجی یک رویا» از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم محصول 2002 کانادا را دیوید وینینگ به مدت 100 دقیقه کارگردانی کرده و کامرون بنکرافت، اریکا النیاک، ایلای گابی و اودو کایر بازی کرده‌اند.

فیلم «او تو را می‌بیند» داستان یک کارگزار بورس و مردی خودخواه به نام استرلینگ است که در حادثه‌ای هولناک کشته می‌شود، اما روح او برای جبران اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده به میان خانواده قبلی‌اش باز می‌گردد و ...

فیلم تلویزیونی «بوسه باران» به کارگردانی سیدمجید موسویان، نویسندگی امید شاهنده و تهیه‌کنندگی منصور سهرابپور پنجشنبه هشتم آذر ساعت 20:15 از شبکه سه روی آنتن می‌رود. در این فیلم کاوه مهدوی، اسماعیل خلج، فرهاد بشارتی، نرگس محمدی، فریده دریامج، تورج فرامرزیان، مریم سرمدی و علی‌اصغر یوسفیان نقش‌آفرینی کردند. داستان این فیلم درباره حبیب جوان روستایی است که برای تهیه مقدمات ازدواج خود با مشکلات مالی رو به رو است و ...

فیلم سینمایی «شرگار» جمعه هشتم آذر ساعت 22:30 در قالب برنامه صدفیلم از شبکه سه پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی دنیس سی. لویتسن سال 1999 بر مبنای فیلمنامه خود او ساخته شد.

آلن بارکر، بیلی بویل، استفن برنان و گری کدی در «شرگار» نقش‌آفرینی کرده‌اند. داستان این فیلم واقعی و درباره یک اسب مسابقه معروف به نام شرگر است که در اوایل دهه 1980 از اصطبل خود در ایرلند به سرقت رفت... «شرگار» تولید مشترک بریتانیا و آمریکا و مدت زمان آن 95 دقیقه است.

فیلم سینمایی «زندگی حقیر» جمعه هشتم آذر ساعت 20:30 در قالب برنامه سینما چهار از شبکه چهار پخش می‌شود. نام اصلی فیلم "زندگی بوی گند می‌د‌هد!" و کارگردان آن مل بروکس است. بروکس، لسلی آن وارن، جفری تامبور، استوارت پانکین و هوارد ماریس بازیگران "زندگی حقیر" هستند که به مدت 95 دقیقه سال 1991 ساخته شد. رودی د لوکا، استیو هابرمن و بروکس فیلمنامه این اثر را بر مبنای داستانی نوشته ران کلارک، د لورکا، هابرمن و بروکس نوشتند.

در خلاصه داستان «زندگی حقیر» آمده است: گادارد بولت، میلیاردر معروف رویایی بزرگ در سر می‌پروراند: ساختن مجموعه تجاری عظیمی به نام بولت سیتی در منطقه‌ای فقیرنشین در محله‌های جنوبی لس آنجلس... بروکس کار خود را از اوایل دهه 50 در تلویزیون آغاز کرد و از آن به بعد در حوزه نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و تئاتر فعال بوده است.

فیلم سینمایی«روی خط صفر» جمعه هشتم آذر ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش می‌شود. این فیلم را آرش قادری سال 1386 بر مبنای فیلمنامه‌ای از خودش ساخت. در فیلم 90 دقیقه‌ای «روی خط صفر» رویا تیموریان، سلیمه رنگزن، نوید ابتدایی، فاطمه امیری و محمد عفراوی بازی کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است : «چندین سال پس از پایان تهاجم رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی، روی خط صفر مرزی، زنی کرد پیکر جسدی را از زیر خاک پیدا می‌کند و ... عواملی که با این پروژه همکاری داشته‌اند عبارتند از رحمت‌الله محرابی تهیه‌کننده، رضا ضیایی دوستان مدیر تولید، محمدرضا سکوت مدیر تصویربرداری، نازنین مفخم تدوین، سیامک احصائی طراح صحنه و لباس، فردین خلعتبری آهنگساز، علیرضا نکولعل صدابردار و محسن ملکی طراح گریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین