کد خبر: ۸۱۸۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷

چگونه از بورس سکه بخریم؟

فردا برای نخستین بار ربع سکه در بورس کالا عرضه می‌شود؛ بر این اساس، سقف خرید برای هر متقاضی محدود بوده و زمان تحویل فیزیکی آن نیز پنج روز بعد از معاملات است.
چگونه از بورس سکه بخریم؟
آفتاب‌‌نیوز :

قرار است از فردا به مدت سه روز کاری ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی در بورس کالا عرضه شود. اطلاعات مربوط به سفارش‌ها و قیمت‌های معاملاتی در بخش "بورس کالا" قسمت"گواهی سپرده کالایی ناپیوسته" قابل مشاهده است.

قیمت سکه، ساعت معامله و شرایط خرید برای هر متقاضی چگونه است؟

بر این اساس همه اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی مجاز به انجام معاملات بوده و متقاضیان خریدربع سکه باید توجه داشته باشند که نماد مذکور دارای معاملات ثانویه نیست.

دوره پیش‌گشایش از ساعت ۹ شروع شده و ساعت ۱۳ خاتمه می‌یابد و راس ساعت ۱۳ حراج تک قیمتی برگزار می‌شود. دامنه قیمت سفارشات و قیمت سفارش عرضه توسط بانک مرکزی تعیین خواهد شد. این روند از شنبه ۲۴ دی تا چهارشنبه ۲۶ دی ماه ادامه دارد. هر متقاضی نیز میتواند حداقل یک و حداکثر پنج ربع سکه خریداری کند.

سکه چه زمانی به خریدار تحویل داده می‌شود؟

تحویل ربع سکه به مشتری از سوی خزانه، حداقل پنج روز کاری پس از معامله امکانپذیر است و زودتر از مهلت تعیین شده امکان تحویل ربع سکه به دارنده گواهی سپرده کالایی وجود ندارد. البته امکان نگهداری کالا در خزانه تا تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ وجود دارد. هزینه انبارداری، مبلغ ۱۰۰۰ ریال روزانه به ازای هر قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی است. این هزینه بر عهده خریدار خواهد بود که در هنگام تحویل کالا از خزانه باید با انباردار تسویه شود. علاوه بر آن، مالیات بر ارزش افزوده نیز به میزان یک درصد هزینه انبارداری محاسبه و به انباردار پرداخت میشود.

شرایط تحویل سکه چیست؟

جهت تحویل گرفتن ربع سکه از خزانه، لازم است مالک یا نماینده قانونی وی، از یکم بهمن ماه سال جاری و پس ازهماهنگی با خزانه و دریافت نوبت دریافت کالا، در زمان نوبت مشخص شده، همراه با مدارک احراز هویت به محلی که هنگام اخذ نوبت توسط بانک اعلام خواهد شد، مراجعه کند. ربع سکه‌های تحویل داده شده به مشتریان بدون وکیوم است.

پس از تحویل گرفتن ربع سکه از خزانه، اعتراضی در خصوص کمیت و کیفیت کالای تحویل شده، قابل پذیرش نخواهد بود؛ از این رو، مالک میتواند در زمان تحویل، ربع سکه را رویت کرده و در صورت مغایرت با مشخصات کیفی اعلامی، از تحویل آن امتناع و ظرف دو روز مراتب را جهت رسیدگی، به صورت کتبی از طریق کارگزار مربوطه به بورس اعلام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین