کد خبر: ۸۱۹۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
سرما باعث بحران گاز در کشور شده است

هواشناسی: زمستان امسال «سخت» نیست سرمای هوا «طبیعی» است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور تصریح کرد: امسال «زمستان سختی» نداریم بلکه دمای هوا وارد حالت نرمال خود شده است.
هواشناسی: زمستان امسال «سخت» نیست سرمای هوا «طبیعی» است
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان درباره کاهش دما و سرمای هوا اظهار کرد: روز چهارشنبه (۲۱ دی) یک سامانه بارشی وارد کشور شد که کاهش دمای شدید هوا را به همراه آورد و تا جمعه (۲۳ دی) نیز ادامه داشت.

ضیاییان درباره شدت سرمای هوا در مقایسه با سال‌های گذشته گفت: در حال حاضر زمستان سختی نداریم و نمی‌توان کاهش دما را به دو هفته آینده منحصر کرد چرا که به‌طور کلی در زمستان سرمای هوا طبیعی است و می‌تواند تا پایان زمستان نیز سرد بماند. با وجود کاهش شدید دما تنها می‌توان گفت که به دمای میانگین رسیده‌ایم. در گذشته هم روز‌های زمستانی دمای حداقلی شهر‌هایی مانند تهران زیرصفر بود. در واقع گرمای هوا در این فصل غیرطبیعی است و الان دمای هوا وارد حالت نرمال خود شده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره سامانه بارشی جدیدی که وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: این سامانه بارشی تغییرات دمایی زیادی به همراه ندارد، اما عمده بارش‌های آن به‌صورت برف است. در واقع بارش‌ها در استان‌های گرمسیر به‌صورت باران و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی امروز (۲۵ دی) نیز انتظار داریم که بارش‌های ناشی از سامانه بارشی جدید دامنه گسترده‌تری داشته باشد. در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان، گیلان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: در استان‌های بوشهر و شمال و غرب استان فارس همچنین در نیمه‌شمالی سمنان، شمال استان خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش برف خواهیم داشت. بارش در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی خفیف و در سایر استان‌ها مناسب است.

وی افزود: روز سه‌شنبه (۲۶ دی) یک سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود که جنوب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بارش‌هایی را در استان‌های هرمزگان، بوشهر و جنوب فارس و جنوب کرمان رخ همراه خواهد داشت که احتمال سیل و آبگرفتگی معابر طی فعالیت این سامانه در استان‌های مذکور وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: نکته قابل توجهی که این دو سامانه بارشی جدید دارند، بارش برف مناسب و قابل توجه طی امروز است که امیدواریم طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بارش مناسبی در انتظار تهران باشد.

بارش برف سنگین‌تر در تهران
ضیاییان با تاکید بر اینکه شدت بارش‌ها در نقاط مختلف کشور، متفاوت است، اظهار کرد: برای استان تهران نیز که چند روز گذشته بارندگی خفیف و پراکنده‌ای را تجربه کرده بود، بارش برف شدیدتر پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند حمل و نقل شهری را دچار مشکل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین