کد خبر: ۸۱۹۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سامانه بارشی

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نفوذ سامانه بارشی جدید که کل استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: این سامانه از صبح روز سه شنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۱ آغاز و عصر سه شنبه به پایان می‌رسد.
صدور هشدار سطح زرد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سامانه بارشی
آفتاب‌‌نیوز :

"ولی بهره مند" افزود: در پی ورود این سامانه بارش برف، رخداد مه و کاهش شدید بارش باران، رعد و برق و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

وی اظهارکرد: لغزندگی جاده ها، اختلال در عبور و مرور با خودروی شخصی، احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر، کاهش شدید یخ زدگی در نواحی سردسیر، کولاک برف در محورهای کوهستانی، احتمال خسارت به بخش کشاورزی و احتمال اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل عمومی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

سرپرست پیش بینی هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری بپرهیزند تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ و سوخت کافی در هنگام مسافرت با خودرو همراه داشته باشند تعمیرات لازم در بخش کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان اندیشیده شود، از فعالیت های کوهنوردی اجتناب شود.

بهر مند تصریح کرد: شهرداری ها و سازمان های امدادی برای مقابله با یخبندان و مه در جاده ها لایروبی کانال ها و آبرو ها آمادگی داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین