کد خبر: ۸۱۹۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۹
رئیس ستادکل نیروهای مسلح فاش کرد:

جزئیات تازه از فرود اجباری هواپیمای بیگانه در ایران

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران اجازه نمی‌دهد کسی به مرزهایش وارد شود، گفت: «یک هواپیما به خاطر تداخل در اطلاع‌رسانی بدون اجازه وارد آسمان ما شد که ارتش دلاور به آنها دستور نشستن داد و هنگامی که نزدیک بود از فضای ایران خارج شود، به سمتشان شلیک کرد».

 به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، سردار سرلشگر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح روز پنجشنبه پس از دریافت نشان‌عالی استقلال از رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری تعدادی از جاسوسان اسرائیلی در ایران اظهار داشت: «جاسوسان سعی می‌کنند در شکل‌های پیچیده وارد عمل شوند و این مساله در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی اتفاق می‌افتد و البته نیروهای مسلح ما در این ارتباط بسیار هوشیار هستند».
 
وی با بیان این‌که جاسوسی دریدن حجاب یک ملت است، گفت: «وقتی جاسوسانی دستگیر می‌شوند، یعنی پرده عزت کشیده می‌شود و این یکی از زوایای قدرت نیروهای مسلح است».
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: «نیروهای مسلح ایران از روز اول نه برای تهدید، بلکه برای دفاع از گوهر گران‌بهای انقلاب اسلامی سازمان گرفت و زمانی که بسیج در سال 59 و سپاه در اردیبهشت سال 58 تشکیل شد و ارتش در 29 فروردین 58 حکم و فرمان جدید خود را از امام دریافت کرد، جنگی در میان نبود».
 
فیروزآبادی گفت: «آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با لباس خودشان به سمت ایران نمی‌آیند. در اطراف جزیره ابوموسی بارها دیده‌اید که کشتی متجاوزی را دستگیر کرده‌ایم که همراه آنها گاهی افراد نظامی مسلح بودند و بعد آمده‌اند و گفته‌اند ما یک خانم آلمانی یا یک آقای استرالیایی بودیم و آمده بودیم اینجا سیاحت کنیم». 

وی افزود: «جاسوسان در شکل‌های پیچیده و پوشیده وارد می‌شوند، هم در مرزهای هوایی و هم زمینی این اتفاق می‌افتد و نیروهای مسلح ما نیز در این زمینه هوشیار هستند».
 
عضو شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: «یک زاویه قدرت نیروهای مسلح ما این است که توانست کار پیچیده و شگفت‌انگیز اسرائیلی‌ها را خنثی و جاسوسان آنها را دستگیر کنند که با این کار، اقتدار و عزت ملت ایران در برابر چهره اسرائیلی‌های بدخواه، متبلور شد و جلوه کرد».
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که ملت ایران ملتی عزیز و مقتدر و دارای یک فرهنگ بسیار عزیز و انقلابی گرانقدر است، خاطر نشان کرد: «این انقلاب یک حادثه‌ در درون یک کشور نیست، این انقلاب یک جهش در افکار فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی در جهان است و یعنی اینکه فرهنگ امپریالیسم، چه به شکل کمونیسم و چه به شکل سرمایه‌داری و لیبرالیسم و هر شکل دیگر، پایه‌هایش در دنیا ریخته شده و امام‌ خمینی(ره) در برابر این فرهنگ‌های ضدبشری فریاد زد و آمد که حق بشر را به او برگرداند».
 
فیروزآبادی تاکید کرد: «این‌که انقلاب اسلامی کمر آمریکا و استکبار را شکست، نه به این معنا که آنها را از ایران بیرون کرد، بلکه پایه‌های اصلی، فرهنگ استکباری ، ضد بشری و ضد انسانی آن را که در جهان پایه‌گذاری کرده بودند، مورد حمله قرار داد و وقتی ایران آزاد شد، به عنوان مرکز ارائه الگوی حکومت مردم‌سالاری دینی در عرصه‌ جهانی مطرح شد».
 
وی تاکید کرد: «فرهنگ انقلاب اسلامی با کار نظامی صادر نمی‌شود، این فرهنگ با ادراک قلبی بشر احساس می‌شود».
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره تهدیدهایی که علیه ایران صورت می‌گیرد نیز افزود: «وقتی بالاخره فردی دچار گرفتاری و سختی می‌شود، فریاد می‌زند و قاعدتا کسانی را که در برابر او هستند، تهدید می‌کند، ولی باید دانست تهدیدی از دست اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها برنمی‌آید، نه این‌که آمریکایی‌ها دارای قدرت نظامی نیستند و یا صهیونیست‌ها، در کشورشان دارای سلاح نیستند، بلکه به این خاطر که اکنون سلاح جنگ نمی‌کند، پیروزی نمی‌آورد و این یکی از پیام‌های انقلاب ماست. تهدید با سلاح امروز، بشری را که صدای امام راشنیده، نمی‌ترساند».
 
فیروزآبادی با بیان این‌که ملت ایران اجازه نمی‌دهد کسی به مرزهایش وارد شود، گفت: «نمونه مشخص آن اتفاقی بود که در دو ماه اخیر اتفاق افتاد. حال با پیچیدگی‌های سازمان سیا این کار را کرده بودند یا از دستشان در رفته بود، بالاخره اینکه چند ژاندارم را گذاشته بودند در هواپیمای نظامی و آورده بودند در مرزهای ایران و ارتش ایران، بلافاصله به آن هواپیما تذکر داد و اجازه نداد وارد آسمان کشور شود ، آنها عقب رفتند و از جای دیگر وارد شدند، هواپیماهای تیزپرواز ارتش جمهوری اسلامی ایران بلند شدند و رادارهای ایران آن‌ها را تعقیب کردند، آنها را آوردند و نشاندند و بازجویی و شناسایی کردند و سپس اجازه دادند که بروند».
 
وی افزود: «یک هواپیمای دیگر نیز به خاطر تداخل در اطلاع‌رسانی بدون اجازه وارد آسمان ما شد که ارتش دلاور ما آن را نیز در طول مسیر همراهی کرد و دستور نشستن داد و هنگامی که آنها این دستور را اجابت نکردند و نزدیک بود از فضای ایران خارج شود، به سمتشان شلیک کرد».
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که ملت ما یکپارچه با سازماندهی نیروهای مسلح آماده شده‌اند و تمام امکانات مورد نیاز برای دفع تهدید‌ها را فراهم کرده‌اند، هم‌چنین با یک طرح‌ریزی یکپارچه برای دفاع از هر نقطه کشور آماده‌اند، گفت: «دیدید وقتی انگلیسی‌ها اشتباه کردند و قایقشان 10 متر وارد کشور ما شد، یک پاسدار اسلام با شعار الله‌اکبر به قایق آنها وارد شد و بعد آن قایق را آوردند و خود آنها اعتراف کردند که تجاوز کردند و شاهد بودیم کسانی که داخل قایق بودند نیز ترسیده بودند و این یعنی قدرت انگلیسی‌ها! آمریکایی‌ها نیز فرهنگشان تفاوتی با فرهنگ انگلیسی‌ها ندارد؛ گرچه باید فکر کنیم آنها جانشان را نیز بیشتر دوست دارند».
 
فیروزآبادی گفت: «نیروهای آمریکایی مدت شش سال است که با امکانات و تجهیزات در اطراف ما هستند، ولی کسی جرات نکرده و ندارد به مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران که خدا از آن دفاع می‌کند و ملت ایران پای فرمان خدا ایستاده، تجاوز کند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین