کد خبر: ۸۱۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۶
اگر شخصیتی با پیشینه قوی و شعارها و برنامه‌های قوی‌تر از ریاست جمهوری فعلی به صحنه بیاید؛

احتمال انتخاب فردی غیر از احمدی‌نژاد بالاست

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: به اعتقاد موسی‌الرضا ثروتی نماینده‌ بجنورد در مجلس، در انتخابات ریاست جمهوری دهم، اگر شخصیتی با پیشینه قوی و شعارها و برنامه‌های قوی‌تر از ریاست جمهوری فعلی به صحنه بیاید قطعاً رأی خواهد آورد. 

موسی‌الرضا ثروتی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب، با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات ریاست جمهوری دهم و اعتقاد به اینکه بر اساس برخی تجربیات انتخابات گذشته این امکان وجود دارد که رییس جمهور آینده از بین جریانی انتخاب شود که امروز هیچ نقشی در حاکمیت ندارد، اظهار کرد: «در انتخابات ریاست جمهوری هفتم که سید محمد خاتمی بر سر کار آمد و همین طور ریاست جمهوری نهم که حاصل آن روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد شد قدرت کاملا دست جریانات رقیب بود اما شاهد بودیم که رئیس جمهوری از طیف مخالف از سوی مردم انتخاب شد که البته این نوع رخدادها نشان از سلامت انتخابات دارد و برخی ادعاهای غیرکارشناسانه مبنی بر اعمال تقلب در این عرصه را خنثی می‌کند». 

ثروتی با اعتقاد به اینکه در انتخابات پیش‌رو اگر فردی با پیشینه و تجربیات قوی به صحنه آید و در راستای اهداف مردم قدم بردارد رأی مردم را نیز کسب خواهد کرد در عین‌حال به نحوه حضور مردم در صحنه انتخابات اشاره کرد و گفت: «در جامعه یک سری از مردم تکلیفی پای صندوق‌ها آمده و بر حسب وظیفه رأی می‌دهند که تعداد این افراد حدود 10 میلیون است. 10 میلیون دیگر هم آرای خاموشی هستند که کمتر کسی می‌تواند این آرای خاموش را به صحنه بیاورد». 

ثروتی در عین‌حال گفت: «اگر جریان و یا فردی بتواند خواسته‌ها و انتظارات مردم را احیاء کند و همواره بر روی انتظارات تکیه کند می‌تواند برخی آرای خاموش را به صحنه بیاورد کما اینکه حدود 10 میلیون نفر بینابین قرار دارند». 

ثروتی با اظهار تأسف از اینکه «با وجود 30 میلیون رأی در جامعه شاهدیم که تنها 17 الی 18 میلیون در انتخابات شرکت می‌کنند اظهار امیدواری کرد که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری خواسته‌های واقعی مردم را احیاء کنند و یا در راستای عملی کردن آنها قدم‌های مفیدی بردارند». 

این نماینده‌ی مجلس با ابراز گله نسبت به برخی ضعف‌های مدیریتی در کشور اظهار داشت: «ضعف مدیریت یکی از عوامل اصلی توفیق نیافتن در کارها است که همین مسأله باعث می‌شود همانند دولت نهم شاهد باشیم که برخی از وزراء را مجلس کنار بگذارد و تعدادی دیگر از آ‌نها هم خود دولت از کار برکنار کند همه‌ این موارد به این دلیل است که مدیریت در کشور پخته نیست و به آن ثبات و استقامت و توانمندی نرسیده است». 

نماینده‌ی بجنورد در مجلس با تأکید بر اینکه در این راستا باید فرهنگ جامعی در کشور نهادینه شود، ادامه داد: «باید سطح فرهنگ جامعه بالا رود تا به سمت توسعه و ترقی پیش رویم». 

ثروتی در بخش دیگری از این گفت‌وگو  یکی از ایرادات دولت نهم را در این دانست که نتوانست همه طیف وسیع اصولگرا را با خود همگام کند و برخی درون این جریان تنها از روی ناچاری در برخی مواقع از این دولت حمایت می‌کنند. 

وی با اعتقاد به اینکه دولت نهم اگر می‌خواست طیف وسیع اصولگرا را با خود همراه کند می‌بایست از همه پتانسیل‌های قوی اصولگرایی استفاده می‌کرد، گفت: «به دلیل همین ضعف‌ها برخی در طیف اصولگرا هم‌اکنون به دنبال گزینه‌های دیگری جهت معرفی به مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو هستند هرچند که اگر اصلاح‌طلبان در این عرصه به وحدت برسند اصولگرایان احتمال دارد از سر ناچاری به حداقل‌ها بسنده کنند». 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر استفاده‌ دولت آینده از همه تفکرات و نیروهای شایسته‌ جریانات سیاسی گفت: «دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه و محدود باعث تشتت و پراکندگی یک جریان می‌شود». 

ثروتی با بیان اینکه اصولگرایان به غیر از احمدی‌نژاد گزینه‌های دیگری برای انتخابات ریاست جمهوری دهم دارند، اظهار کرد: «توافق بر سر احمدی‌نژاد بستگی به این دارد که ایشان بتواند با همه گروه‌های اصولگرا به توافق برسد». 

وی یادآور شد: «البته در دوره‌ی گذشته انتخابات آقای احمدی‌نژاد در چارچوب جریان اصولگرایان حضور نداشت و طیف‌هایی از اصولگرایان کاندیداهای دیگری داشتند». 

ثروتی با اشاره به مصادیق کاندیداهای احتمالی انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری، گفت: «شخصیت‌هایی همچون احمدی‌نژاد، حسن روحانی، قالیباف، خاتمی، کروبی، میرحسین موسوی احتمالا در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دهم نامزد شوند که البته صحبت‌هایی هم راجع به احتمال کاندیداتوری جهرمی وزیر کار نیز مطرح است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین