کد خبر: ۸۱۹۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

تقویت سیستم ایمنی بدن با دمنوش‌های زمستانه

دمنوش‌های گیاهی با داشتن مواد موثره قابل‌ملاحظه‌ای مانند ترکیبات فنلی و آنتی اکسیدانی، سیستم ایمنی بدن را تقویت و به کاهش احتمال ابتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی کمک کرده و علائم بیماری را تسکین می‌دهند.
تقویت سیستم ایمنی بدن با دمنوش‌های زمستانه
آفتاب‌‌نیوز :

ساره حسینی، عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: روزهای سرد زمستان را می‌توان با نوشیدن دمنوش‌های گیاهی مناسب این فصل سپری کرد. یکی از دمنوش‌های مناسب این فصل، دمنوش دارچین است که گرم‌کننده، آرام‌بخش، ضد اسپاسم و کاهنده التهاب است؛ التهاب ریه‌ها و گلو را التیام داده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش گردش خون می‌شود.

وی افزود: می‌توان دارچین را با سایر گیاهان دارویی مانند زنجبیل، میخک یا زعفران دارویی ترکیب و همچنین از سیب، به و لیمو برای تهیه دمنوش‌های زمستانه استفاده کرد. برای دمنوش دارچین بهتر است از چوب‌های آن استفاده کرد تا دمنوش کدر و بدرنگ نشود.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از زنجبیل نیز برای تولید چای و دمنوش‌های زمستانه استفاده می شود، بیان کرد: زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی, ضد باکتریایی، ضد قارچی، تحریک سیستم ایمنی و ضد میکروبی است. مصرف زنجبیل از بروز سرماخوردگی پیشگیری و دردگلو و دردهای ناشی از انواع سرماخوردگی‌ها و آنفلوانزا را درمان می‌کند و مصرف ریشه زنجبیل تا ۴ گرم بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه خواص ضدالتهابی و بسیار نرم‌کننده در اسطوخودوس به کاهش تنش‌های عصبی، مشکلات تنفسی و درمان سینوزیت کمک می‌کند، گفت اسطوخودوس آرامش بخش و ضدعفونی‌کننده است که با استرس، اضطراب و افسردگی مقابله می‌کند. برگ به لیمو نیز خاصیت درمانی دارد که می‌تواند به رفع تپش قلب، استرس و خستگی‌های روحی، بی‌خوابی، سردرد و سرماخوردگی و سرفه کمک کند؛ البته این دمنوش برای مادران باردار و شیرده منع شده است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، حسینی همچنین دمنوش نعناع را موثر در رفع گلودرد و گرفتگی بینی دانست و افزود: این دمنوش ضد نفخ است و در رفع دردهای شکمی که با خوردن مواد غذایی سرد در فصل زمستان ایجاد می‌شود، تاثیر بسیار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین