کد خبر: ۸۱۹۹۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
در واکنش به تروریستی نامیدن سپاه

هشدار ستاد کل نیرو‌های مسلح به اروپا: مراقب عواقب اقدامات خود باشید

ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای اقدام پارلمان اروپا در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی» را محکوم و نسبت به عواقب آن هشدار داد.
هشدار ستاد کل نیرو‌های مسلح به اروپا: مراقب عواقب اقدامات خود باشید
آفتاب‌‌نیوز :

مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره طرح پیش نویس قطعنامه پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: پارلمان درمانده اروپا در پیروی و تحت تأثیر سیاست‌های خصمانه رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا و دولت جعلی صهیونیستی پس از ناکامی در پروژه تزریق ناآرامی و ناامنی به درون مرز‌های جمهوری اسلامی ایران در اقدامی مضحک، یکی از بازوان توانمند دفاعی ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را -که به اذعان دوست و دشمن، بزرگترین هسته تروریستی در منطقه یعنی داعش را نابود و مضمحل کرد- در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده، تا بیش از پیش استاندارد‌های دوگانه، ضد امنیتی و برخلاف همه قوانین و ضوابط حقوقی و بین‌المللی را به جهانیان نشان دهند.

این بیانیه تصریح کرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد و مجموعه مقتدر و مردمی که اگر مجاهدت‌های او در محور مقاومت به فرماندهی قهرمان منطقه‌ای و بین المللی مبارزه با تروریسم یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی نبود، چه بسا دولت‌های اروپایی، امروز تحت سیطره و پرچم داعش بودند و سران آن به بردگی گرفته می‌شدند.

ستاد کل نیرو‌های مسلح در این بیانیه با محکومیت شدید این تصمیم نابخردانه که با ابتدایی‌ترین حقوق و قواعد بین‌المللی مغایرت آشکار دارد، تاکید کرده است: اقدام اخیر پارلمان اروپا، علاوه بر اینکه بدعتی در قواعد و مقررات بین المللی است، امنیت، آرامش و صلح منطقه‌ای و جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که پارلمان اروپا بایستی مراقب عواقب آن باشد.

در این بیانیه تاکید شد: اگرچه بر اساس ماده ۳۹ منشور ملل متحد، تعیین و شناسایی گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی با شورای امنیت است و اقدامات یکجانبه دولت‌های عضو بر اساس بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد مردود، فاقد وجاهت بین المللی و غیرالزام آور است، اما این قبیل تصمیمات بدعت آمیز و غیر موجه که بیشتر با هدف تحت تاثیر قرار دادن دستگاه محاسباتی جمهوری اسلامی ایران طراحی و به اجرا گذاشته شده است، نخواهد توانست تمرکز تصمیم گیران جمهوری اسلامی ایران را در پیگیری منافع ملی دچار اختلال کند.

ستاد کل نیرو‌های مسلح در این بیانیه خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از امنیت، منافع ملی و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و مقابله مستمر با تروریست‌های دست پرورده آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با اینگونه تلاش‌های بی حاصل هرگز عقب نشینی نخواهند کرد و در آینده نزدیک دولت‌های متخاصم نیز در خواهند یافت، این بار هم در محاسبات خود دچار خطا و اشتباه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
10
84
متاسفانه اروپائیها گوش شنوا ندارند. قبلا هم در مورد زمستان سخت اروپا هشدار داده بودید اما گوش نکردند و الان در نهایت ذلت عواقبش را می‌بینند. این روزها گاز اروپا به پایین‌ترین قیمت پس از جنگ اوکراین رسید و اروپائیها بیچاره شده‌اند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین