کد خبر: ۸۲۰۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

وزیر آموزش و پرورش: بازنگری کتب درسی تا سال ۱۴۰۳ به نتیجه می‌رسد

وزیر آموزش و پرورش گفت: بازنگری کتب درسی آغاز شده و تا سال ۱۴۰۳ به نتیجه می‌رسد.
وزیر آموزش و پرورش: بازنگری کتب درسی تا سال ۱۴۰۳ به نتیجه می‌رسد
آفتاب‌‌نیوز :

یوسف نوری امروز( پنجشنبه، ۲۹ دی) در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اثرگذاری تربیتی پایین کتب درسی در نظام آموزشی، اظهار کرد: بازنگری کتب درسی آغاز شده و تا سال ۱۴۰۳ به نتیجه می رسد.

وی با اشاره به رصد و شناسایی نارسایی های حوزه آموزش و پرورش و اولویت بندی برنامه ها، افزود: معلمان اولین اولویت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند و باید از نظر کمی و کیفی به تربیت معلم بپردازیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: با حضور رئیس جمهور ۲۳ مصوبه برای تربیت معلم در دانشگاه های فرهنگیان در نظر گرفتیم. در این راستا جذب اساتید نخبه و خبره در دستور کار قرار دارد.

نوری، به نقش معلمان در تعیین محتوای کتب درسی اشاره کرد و گفت: نیازمند نقش آفرینی معلمان در طراحی و بازنگری کتب درسی هستیم.

وی با اشاره به ارزشیابی فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان براساس آزمون جامع و حداقل معدل ۱۵ و گزینش و کسب مهارت های شش گانه، تاکید کرد: در تربیت معلم جدی تر عمل خواهیم کرد؛ همچنین توسعه فضاهای فیزیکی دانشگاه های فرهنگیان را دنبال می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خواستار احیای امور تربیتی در نظام آموزشی شد و بیان کرد: به زودی الگوی مدرسه ای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را استخراج و پایش خواهیم کرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین